عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

استیضاح فانی حق قانونی نمایندگان است

قمی گفت:استیضاح و سوال حق طبیعی و قانونی مجلس است و اگر نمایندگان لازم بدانند از وزیر آموزش و پرورش سوال یا استیضاح می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۵۳۵۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

محمد قمی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح و سوال حق طبیعی و قانونی مجلس است و اگر نمایندگان لازم بدانند از وزیر مربوطه سوال یا استیضاح می کنند.

وی افزود: در مورد وزیر آموزش و پرورش یک تعدادی از نمایندگان سوال کردند و برخی به دنبال استیضاح بودند اما تعدادی از آنها امضای خود را پس گرفتند؛ بنابراین برای مدتی این مسأله عقب افتاد و اگر استیضاح کنندگان مسر باشند، استیضاح انجام می شود.

قمی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان، استخدام حق التدریسی ها و حقوق عقب مانده فرهنگیان مسائل بازنشستگان و برخی دیگر از موضوعات از جمله سوالات نمایندگان مجلس بود که منشأبرخی این مشکلات به دولت و بودجه ای که باید به آموزش و پرورش اختصاص می یافته بر می گردد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درابتدای سال تحصیلی قرار دارم خیلی مطلوب نیست که به دنبال استیضاح وزر آموزش و پرورش باشیم. و با توجه به اینکه دولت سال پایانی خود را می گذراند و اگر وزیر استیضاح شود این چند ماه پایانی وزارت آموزش و پرورش بلا تکلیف می شود؛ به نظر نمی رسد این کار به صلاح آموزش و پرورش باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار