خبرهای داغ:
با افتتاح ۱۷۱ واحد مسکونی شهرک ارم؛

فاز نخست طرح جابجایی حاشیه‌نشینی در تبریز به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری بسیج: با حضور شهردار تبریز، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، فاز نخست طرح جابجایی حاشیه نشین تبریز، با افتتاح ۱۷۱ واحدی در شهرک ارم، به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۵۵۳۶۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، این طرح با پیش بینی ساخت۱۷۱ واحد مستحکم و زیبا در قلب بافت حاشیه نشین شهر، توسط شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان اجرا شده است.

طرح ۱۷۱ واحدی ارم، در قالب ۹ بلوک ۱۹ واحدی در وسعت ۲۸۱۰ مترمربع، با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر تبریز در وسعتی حدود ۲۵۰ هکتار، با معضل حاشیه نشینی مواجه اند که بخش اعظم آن در بافت شمالی شهر واقع شده است.
اجرای این طرح از حیث تاثیرگذاری، نقش تعیین کننده در اجرای اقدامات بنیادین عمرانی و تحولات چشمگیر فرهنگی و اجتماعی در این محدوده خواهد بود.

احمد سجودی، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان، در این مراسم به اهمیت ساماندهی بافت حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: در منطقه ارم، حدود ۵۰ هکتاربافت حاشیه نشنی داریم و ساخت ۳هزارواحد مسکونی برای انتقال و اسکان حاشیه نشینان نیاز است.

وی بیان کرد: بر این اساس، شهرداری تبریز در فاز نخست طرح ساماندهی حاشیه نشینی، در عرصه ای به متراژ ۱۴هزار مترمربع، ۱۷۱ واحد مسکونی را ساخته و در آن نیز، همه معیارهای استاندارد را رعایت کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهری، همچنین اظهارداشت: بهای این واحدها نیز، متناسب با توان مالی ساکنین تعیین شده است.

سجودی در ادامه، به دیگر طرح های شهرداری تبریز در این حوزه پرداخت و یادآور شد: فاز دوم طرح اسکان حاشیه نشینان در شهرک اندیشه و با ۶۰۰واحد مسکونی در حال اجراست و فاز سوم نیز، با ۴۰۰ واحد مسکونی،در مرحله تحویل زمین قرار دارد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ها، شهرداری تبریز می تواند حدود۱۲۰۰ واحد مسکونی از سه هزار واحد مورد نیاز برای حاشیه نشینان را تامین کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها