سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

راهیان نور دریایی بهترین ظرفیت برای معرفی دستاوردهای دفاع مقدس است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) گفت: راهیان نور دریایی بهترین ظرفیت برای آشنایی نسل جوان جامعه امروز با دستاوردهای دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۷۵۵۴۹۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار رضا ترابی صبح امروز در مراسم آغاز نخستین دوره از راهیان نور دریایی در سال 95 اظهار کرد: آشنایی با فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس یکی از ظرفیت‌های فرهنگی ارزشمند موجود در جامعه است که آشنایی نسل جوان جامعه امروز با آن می‌تواند در حراست از دستاوردهای آن بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان این که استان هرمزگان در زمینه معرفی ظرفیت‌های دریایی کشورمان و ایجاد امکان آگاه‌سازی نسل جوان جامعه امروز با فداکاری‌های فرزندان ایران اسلامی از توانایی‌های کم‌نظیر برخوردار است، افزود: شهدای دریایی هرمزگان مظهر مقاومت و ایستادگی ملت ایران هستند که دوشادوش همه رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ملت ایران ایستادند و اکنون سند شرافت و اقتدار سرزمین ما شهدا هستند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: رشد توانمندی‌های نظامی و تقویت روحیه ایثار در ساختار جامعه و به خصوص در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سبب ایجاد توان بازدارندگی منحصربفردی شده که اندیشه تعرض به خاک ایران اسلامی را از ذهن هر دشمنی دور کرده است.

سردار ترابی ادامه داد: همان روحیه‌ای که در دوران دفاع مقدس منجر به ایجاد اقتدار و پیروزی ملت ایران شد، اکنون در عرصه‌های مختلف نیاز اساسی است که بتوانیم از آن برای عبور از مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز عبور کرده و کشور را به تعالی و جایگاه واقعی‌اش در جهان برسانیم.

وی یاد و خاطره امام خمینی(ره) را نیز گرامی‌ داشت و اضافه کرد: روحیه ایستادگی و عزت طلبی را امام بزرگوار در درون ما زنده کرد و باید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، این روحیه را زنده و پاینده نگاه داریم.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) عنوان کرد: جای جای آبی بیکران خلیج فارس گواهی می‌دهد که شهدای غیور مرد هرمزگان با رشادت در برابر دشمنان ایستادند و خون پاک و مطهر خویش را فدای عزت و اقتدار ملت ایران کردند تا اسلام، انقلاب و کشور اسلامی‌مان با اقتدار حفظ شود.

سردار ترابی از دانش‌آموزان حاضر در اردوهای راهیان نور نیز خواست تا با تفکر در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و راه شهدا، تداوم بخش راه بلند شهدا بوده و آینده کشور را با روحیه ایمان و ایثار خویش تضمین کنند.

به گزارش فارس، استان هرمزگان استان اصلی برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی است که سالانه هزاران نفر از دانش آموزان و جوانان کشورمان در این اردوها حضور می‌یابند، این اردوها به همت سپاه امام سجاد (ع) و منطقه یکم دریایی سپاه برگزار می‌شود
ارسال نظرات