برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس استان مرکزی

مرحله دوم جشن عاطفه‌ها امروز شنبه 10 مهر ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان مرکزی برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۰۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صبح امروز همزمان با سراسر کشور جشن عاطفه‌ها با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی انفاق، مشق نوعدوستی و همدلی در مدارس استان مرکزی برگزار شد.

محمدمهدی ناصری در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین استانی در مدرسه دخترانه بتول چهره‌ای اراک برگزار شد با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها سالانه در دو مرحله برگزار می شود افزود: مرحله اول این جشن شهریور ماه 95 به صورت عمومی برگزار شده و مرحله دوم ویژه مدارس بوده و در سراسر مدارس استان برگزار شده است.

وی، جشن عاطفه‌ها را تقویت فرهنگ نوع‌دوستی، عطوفت، همدلی در راستای حمایت از نیازمندان دانست و گفت: جشن عاطفه ها مشق مهربانی و تقسیم شادیها، مبنایی برای نظام اسلامی و ولایی است.

مدیرکل امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی انفاق، نوعدوستی و همدلی از مهمترین دلایل برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس است.

ناصری با اشاره به اینکه دانش آموزان دارای ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ نوعدوستی بوده و کمک به دیگران ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارد اظهار کرد: انفاق، صدقه و زکات در کتاب آسمانی بسیار سفارش شده و بنا به فرمایش قرآن کمک به دیگران باید بدون آزار و اذیت، بدون منت باشد و از آنچه خود دوست داریم به دیگران انفاق کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و صدا و سیما در همکاری با امداد خاطر نشان کرد: تمامی کمکها در اسرع وقت به دست دانش آموزان نیازمند خواهد رسید و کمکهای جمع آوری شده در همان مدارس بین دانش آموزان نیازمند توزیع یا بین سایر دانش آموزان نیازمند مدارس دیگر توزیع می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات