مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان ازبرگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در مجتمع زیبا کنار شهرستان رشت خبر داد وگفت: گیلان میزبان 841 نخبه قرآنی برای برگزاری مسابقات کشوری قرآن از 25 مهر تا 7 ام آبان است.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۱۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی درنشست خبری با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در گیلان از25 مهرتا 7 ام آبان اظهارکرد: این مسابقات در مجتمع زیبا کنارِشهرستان رشت دربخش های خواهران  و برادران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از هزارنفربرای برپایی این مسابقات به گیلان می آیند، اعلام کرد: عواملِ اجرایی، فعالان عرصه قرآنی و نخبگان قرآنی مهمان استان هستند و از دکتر نوبخت برای حضور در آن دعوت شده است.

مدیرکلِ اوقاف وامورخیریه گیلان رشته های مسابقات کشوری قرآن را قرائت، ترتیل، ابتهال، مفاهیم قرآن کریم و حفظ و اذان برشمرد وافزود: سال 93 درمسابقاتِ استانیِ قرآن درگیلان، 83 هزار نفرشرکت کردند که میزبانی مسابقات کشوری هدیه آن توفیق است.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی مردم گیلان را ولایت مدار و ارادتمند به اهل بیت خواند و گفت: برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم توفیق بزرگی است که هم استانی های ما، مسئولان، اصحاب رسانه، مردم و همه کسانی که به قرآن ارادت دارند، شاهد فضای قرآنیِ استان باشند.

وی با بیان اینکه مسابقات کشوری قرآن فرصت استثنایی برای شناساندن ارادت مردم گیلان نسبت به قرآن و دین اسلام به نقاط دیگر کشور است، تصریح کرد: ستاد راهبردی درسازمان اوقاف، ستاد معین به ریاست استاندار و ستاد اجرایی، به ریاست مدیرکل اوقاف تشکیل شده است وچند جلسه درخدمت استاندار، اساتید و فعالان قرآنی وداورانِ سطح استان برای هم اندیشی جهت میزبانی مسابقات قرآنی بودیم و 50 جلسه کاری دیگر با مدیران دستگاه های مختلف داریم.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه حافظان کل قرآن، عالمان به قرائت و تجوید و چهره های برتر قرآنی، نخبگان قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: داوری مسابقات کشوری قرآن را داوران کشوری و بین المللی قرآن برعهده دارند.

برپایی موکب عزاداری اربعین برای پذیرایی زوارِ کشورهای همسایه درگیلان

حجت الاسلام والمسلمین عادلی با اشاره به نیات واقفان که در راستای برپایی عزاداریِ امام حسین(ع) است، افزود: اطعام به عزادارن و پذیرایی ازآنان و برپاییِ عزاداری در قالب طرح  سوگواره بصیرتِ عاشورایی انجام می شود که این طرح چندسالی است توسط اوقاف برپا شده است.  

وی با تصریح براینکه شعارمحوری و اصلیِ سوگواره بصیرت عاشورایی رجز حضرت ابالفضل درمیدان نبرد است، گفت: «هرگز از حمایت دین خود دست برنخواهم داشت» شعار این سوگواره است  ومحور سخنرانی ها و برنامه های ماست.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه برای برپایی سوگواره بصیرت عاشورایی قرارگاهی درسطح کشورو استان وشهرستان ها تشکیل می شود، عنوان کرد: درمحرم و صفر درقالب همین سوگواره ویژه برنامه هایی داریم.

عادلی با اشاره به اینکه اهلی من العسل پاسخ قاسم نوجوان(ع) به امام حسین(ع) است که ازوی خواسته بودند مرگ را توصیف کند و عنوانِ یکی از ویژه برنامه هایِ سوگواره بصیرت عاشورایی است، ابرازکرد: ویژه برنامه های«اهلی من العسل» مخصوص نوجوانان، تجمع لبیک یاحسین در روز دوم محرم دربقعه خواهر امام رشت و یکی ازبقاع شاخص شهرستان ها، شیرخوارگان حسینی به صورت مشارکتی در اولین جمعه محرم و رهروان زینبی درعصرِ 12 محرم دریکی از بقاع شاخص استان و شهرستان ها با شعار لبیک یا زینب برگزار می شود.

وی برنامه سومین روز شهادت امام حسین را سخنرانی، مداحی و ختم قرآن و هدیه آن به امام حسین(ع) برشمرد و افزود: ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا و برپایی خیمه های معرفت درامازادگان، برپایی نماز ظهر عاشوادر فضای باز و فعالیت 65 روحانی اعزامی ازمرکز مبلغین قم در 500 بقعه در غرفه های همه واقف باشیم، عفاف و حجاب و تبلبغ چند رسانه ای ازبرنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

مدیر کل اوقاف گیلان با بیان اینکه درماه صفر زائران اربعین از کشور ما نیز عبور می کنند، گفت: موکبی در امام زاده هاشم یا رودبار برای پذیرایی از زوار کشورهای همسایه برپا می شود و امسال استان گیلان معین خوزستان برای پذیرایی از زائران اربعین است.

عادلی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 میلیون تومان اقلام برای پذیرایی از زائران اربعین به استان خوزستان فرستادیم، خاطرنشان کرد: برای هراستان مرزی توسط سازمان اوقاف یک استان معین تعیین می شود تا به آن استان جهت پذیرایی از زائران کمک کند.  

وی عنوان کرد: درصفرماه، ساعت ده صبح روز شهادت حضرت رسول(ص) تجمع لبیک یا رسول الله دربقاع شاخص برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف گیلان بر لزوم استفاده ازظرفیت مردمی برای برگزاری بهتر نماز ظهر عاشورا تاکید کرد و افزود: لازم است برای برگزاری نماز ظهر عاشورا توسط اصحاب رسانه بستر سازی شود و نیازمندفرهنگسازی دراین رابطه هستیم.

عادلی گفت: متاسفانه به دلیلِ تعطیل بودن عاشورا، امکان هماهنگی دستگاه های اجرایی برای برگزاری شکوهمند نمازظهرعاشورا نیست.

 

 

 

 

  

ارسال نظرات