قصد مسئولان این استان از برگزاری این جشنواره ترویج سنت ها، فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ عمومی بود.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۵۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون عمرانی استاندار زنجان در مراسم اختتامیه دومین جشنواره غذای اکو - جاده ابریشم در زنجان گفت: همه در جایگاه هایی که قرار گرفته اند، دغدغه هایی برای توسعه این استان دارند.

جواد رحمتی افزود: واقعیت اشتغال امروز می طلبد که به تمام ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این استان برای اشتغالزایی توجه شود.

وی به برگزاری 2 جشنواره بزرگ آش ایرانی و غذای کشورهای اکو - جاده ابریشم اشاره و اظهار داشت: قصد مسئولان این استان از برگزاری این جشنواره ترویج سنت ها، فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ عمومی بود.

معاون استاندار زنجان یادآور شد: به ‌دلیل نوع نگاه و دیدگاه موجود به گردشگری در استان زنجان در دو دوره شاهد شکل‌گیری دو اتفاق مهم بوده‌ایم که اولین اتفاق جشنواره آش ایرانی بود که حدود ۱۱ سال پیش در این استان پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون این جشنواره جایگاه مناسبی در کشور پیدا کرده است و افزود: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده و با شناخت و آشنایی و تجارب به ‌دست‌‌آمده در این حوزه و نقش این جشنواره‌ها و فستیوال‌ها در توسعه گردشگری استان و کشور برای اضافه کردن یک دوره سه ماهه برای تقویم گردشگری استان، گامی برداشته شد و جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم مطرح شد که امروز شاهد برگزاری موفق آن بودیم.

معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: روزی در این استان رویدادی به نام هشت محرم رخ می دهد که مردم از اقصی نقاط کشور به زنجان سفر می کنند تا در آن شرکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید بخش گردشگری را به متولیان این حوزه که از تخصص های لازم برخوردارند واگذار کرد تا به اجرای برنامه ها در آن بپردازند.

رحمتی ادامه داد: گردشگری امروز یکی از ضروریات برای معرفی آثار فرهنگی استان و کشور است.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: باید با برنامه ریزی و برنامه های درست، آثار فرهنگی و تاریخی کشور را معرفی کرد و به تبع آن معیشت مردم را بهبود بخشید و اقتصاد جامعه را توسعه داد.

وی تاکید نمود: باید از روز بعد اتمام دومین جشنواره اکو - جاده ابریشم، با تشکیل دبیرخانه دائمی و اختصاصی برای سومین دور این جشنواره برنامه ریزی کرد و افزود: باید با فعالیت این دبیرخانه از هم اکنون برای آماده سازی زیر ساخت های مورد نیاز آستین بالا زد و کاستی را برطرف کرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: در کنار تمام برنامه ریزی ها، متولیان توجه داشته باشند که زیر ساخت های مورد نیاز برای جشنواره را بر اساس استانداردهای تعریف شده پیش ببرند.

گفتنی است، جشنواره غذای کشورهای اکو- جاده ابریشم از پنجم تا هشتم مهر در زنجان با حضور 14 کشور برگزار شد.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه گردشگری در بخش های مختلف و نمایندگان کشورهای شرکت کننده تجلیل شد.

ارسال نظرات