خبرهای داغ:

تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرضا/ ۱۲۰ هیئت مذهبی در شهرستان فعال است

تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرضا و وجود ۱۲۰ هیئت مذهبی ثابت و سیار در این شهرستان از مهترین مطالبی بود که در همایش امنیت و سلامت عنوان شد.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۶۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، امام جمعه شهرضا عصر امروز در همایش امنیت و سلامت ویژه هیئات مذهبی شهرستان اظهار داشت: ماه محرم، ماه پیروزی خون و بر شمشیر است، در این ماه فرزند رسول خدا برای جلوگیری از انحرافی که در مسیر دین ایجاد شده بود، قیام کرد و در این راه به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با بیان اینکه امام حسین(ع) با اقدامی که انجام داد درس آزادگی، ایثار و شجاعت در راه دین را به همه پیروان خود و همه آزادی‌خواهان عالم آموخت، افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا در مدت زمانی کمتر از نصف روز به شهادت رسید اما درسی که به پیروان خود آموخت، تا ابد ماندگار است. امام حسین(ع) برای احیای دین اسلام و برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در واقع نوعی نظارت عامه بر جریان امور است که در کربلا به خوبی اقامه شد، بیان کرد: همه افراد باید با احساس مسئولیت در برابر جامعه، در راستای اصلاح امور تلاش کنند چراکه ثمره اعمال دیگران در زندگی ما نیز قابل مشاهده است.

وی گفت: تمام برنامه‌هایی که در ایام محرم و صفر در شهرستان برگزار می‌شود در راستای معرفت افزایی، عزاداری و پذیرایی از عزاداران حسینی است.

یعقوبی با بیان اینکه باید از عزاداران حسینی حمایت شود تا این افراد در قالب هیئت‌های مذهبی بتوانند به خوبی فعالیت کنند، تصریح کرد: باید هیئت‌های مذهبی عزاداری حسینی را براساس احکام اسلامی که از شعائر اسلامی است، به خوبی برگزار کنند، در ایام محرم و صفر باید بیش از هر چیزی بر بصیرت افزایی عاشورایی تأکید داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم اقامه نماز اول وقت در تمامی هیئات مذهبی در ایام عزاداری، اظهارداشت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ اسلامی در جامعه ترویج شود، فرهنگ اقامه نماز یکی از مهم ترین نیازهای فرهنگی جامعه است.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت به ویژه در بین جوانان و نوجوانان ضروری است، اصلاح جامعه در گرو اقامه نماز و عمل به احکامی است که در اسلام بیان شده اما باید فرهنگ اقامه این احکام از سنین کودکی و نوجوانی در افراد نهادینه شود.

وی علماء و روحانیت و متفکران را مرزبانان عقیدتی جامعه دانست و تصریح کرد: باید در تمامی هیئات مذهبی، روحانی باسواد، خوش ذوق و آشنا به تاریخ اسلام وجود داشته باشد تا با جلوگیری از وقوع اقدامات خلاف دستورات اسلام، بصیرت افراد را درباره موضوعات و مسائل ویژه عاشورا افزایش دهد.

وی با تأکید بر لزوم تجلیل از پیرغلامان حسینی، بیان کرد: افرادی که سالیان متمادی از عمر خود را صرف خدمت به عزاداران حسینی و تدارک مقدمات برگزاری مجالس عزا کرده‌اند حق بزرگی برعهده همه ما دارند و از این نظر لازم است پس از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در برنامه‌ای از آنان تقدیر شود.

فعالیت 120 هیئت مذهبی ثابت و سیار در این شهرستان شهرضا

فرماندار شهرضا در ادامه این همایش، بیان کرد: باید از خدمات هیئات مذهبی شهرستان تقدیر کنیم زیرا یکی از بهترین انواع عزادارای در تمام کشور، در شهرستان شهرضا اجرا می‌شود.

محسن گلابی افزود: هیئات مذهبی شهرستان شهرضا که در برخی موارد سابقه آنها به حدود 400 سال می‌رسد یکی از بهترین نمونه‌های عزاداری در تاریخ تشیع را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به وجود 120 هیئات مذهبی ثابت و سیار در این شهرستان گفت: این هیئت‌های عزاداری تلاش می‌کنند تا سنت‌های عزاداری خود را که براساس احکام و دستورات اسلامی وضع شده است، حفظ کنند.

فرماندار شهرضا با اشاره با آغاز مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن در کشور، اظهارداشت: سرشماری مهمترین رکن کسب آمار صحیح جمعیتی و برنامه ریزی برای طرح‌های اجرایی در آینده است.آمارهای جمعیتی مهمترین مبانی اختصاص امکانات مختلف به مردم در مناطق مختلف هستند بنابراین لازم است همه ما در جمع‌آوری این آمارها تلاش و همکاری داشته باشیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار