مدیرکل ارشاد اردبیل:

برنامه های ابلاغی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر بومیسازی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تشریح وظایف معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل خواستار بومیسازی برنامههای ابلاغی از ستاد مرکزی به استان شد.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۰۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

به گزارش کمیته مطبوعات و اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل، ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل، در اعلام برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، تصریح کرد: وظیفه معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل اطلاع رسانی برنامه های ابلاغی به اعضای معاونت و هماهنگی در خصوص بومیسازی برنامهها و نحوه اجرای این برنامه ها است .

وی بر برگزاری مداوم جلسات معاونت ها تاکیدکرد و ادامه داد: برگزاری جلسات مستمر زمینه همفکری و توسعه برنامههای این ستاد را دربر خواهد داشت و در این صورت موانع و مشکلات فرا رو بررسی شده و در جهت رفع این موانع بیش از پیش تلاش خواهد شد .

دبیر معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل، با اعلام اینکه امنیت، یکی از نیازهای اساسی افراد و اجتماعات است که از راه امر به معروف و نهی از منکر تأمین میشود، بیان کرد: جامعه ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسئول دانسته، در مقابل ضعفها و کاستی ها از خود عکس العمل نشان میدهد و برای آن چاره جویی میکند، جامعهای پویا و زنده و پرتحرک خواهد بود.

اسحاقی با اشاره به اینکه در جامعه ای که فریضه الهی اجرا میشود، ضمن تقویت و نفوذناپذیر کردن بنیه دفاعی جامعه، افراد آن را نیز از گزند دشمن محفوظ و همواره سربلند میدارد، تصریح کرد: چنین جامعه ای برای انجام امور فرهنگی و از بین بردن جهل و یا آفتزدایی و خشکاندن گندابهای فساد، مردانه به میدان آمده با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با قاطعیت از ارزشهای خود پاسداری می کند و به این وسیله، خود را سربلند نگاه می دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از عدم ارائه گزارش عملکرد توسط اعضای معاونت فرهنگی، تحقیقات و آموزش ستاد امر معروف و نهی از منکر استان اردبیل، انتقاد کرد و خواستار ارائه عملکرد شش ماهه دوم سال گذشته و شش ماه اول سالجاری در اسرع وقت شد .

اسحاقی در ادامه از فعالیت بیش از 150 گروه شبیه خوانی در استان خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی این گروهها سال گذشته قبل از آغاز مراسم عزاداری ماه محرم با همکاری دستگاههای ذیربط و شواری عالی تعزیه خوانی کارگروهی تشکیل شد و که کارشناسان هنری از نظر هنری و کارشناسان ادبی حوزه هنری استان نیز از نظر محتوایی متن تعزیه خوانی گروههای شبیه خوانی را بررسی کردند و در نهایت به 4 گروه مجوز فعاالیت در زمان، تاریخ و مکان مشخص داده شد که این تلاش تاثیر در عدم فعالیتهای گروههای غیرمجاز نداشت چرا که همه گروه های مجوزدار و غیر مجوزدار به فعالیت خود پرداختند .

در ادامه این جلسه هریک از اعضای این معاونت به ارائه برنامه و پیشنهادات خود در خصوص برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

ارسال نظرات