سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زمانی که رهبری معظم انقلاب نسبت به این توافق نظر منفی می‎دهند وظیفه شورای عالی امنیت ملی و دولت است که صراحتا این موضوع را رد و آن از دایره گفتگو و مذاکره خارج کنند.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۵۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص توافق با FATF  بیان داشت: این توافق که شامل سه بخش اصلی و مهم مبارره با تروریسم، پولشویی و مربوط به سلاح‎های کشتار جمعی می‎شود، در هر سه حوزه نیز بر اساس شاخص‎ها و معیارهای نظام استکبار جهانی به ویژه امریکایی‎ها و کشورهای غربی تنظیم شده یعنی بر اساس تعاریف غربی‎ها در FATF وارد شده است.

نقوی حسینی در ادامه این مطلب عنوان کرد: حال اگر ما بخواهیم عضو FATF شویم و آن را بپذیریم یعنی دقیقا در نظام سلطه هضم شدیم و بر اساس تعاریف آنها باید عمل کنیم بنابراین توافق با  FATF را در جهت منافع ملی کشور نمی‎دانیم و معتقدیم که پذیرش تعهدات سیاسی آن به ضرر ملت ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آن گونه که شنیدیم رهبری معظم انقلاب نیر به این توافق نظر منفی دارند و اینجا مسئولیت مجلس، شورای عالی امنیت ملی و دولت مسئولیت سنگینی است و آنها در این جایگاه‎ها باید در مقابل این موضوع بایستند و اجازه ندهند منافع ملی کشور تحت تاثیر نظام سلطه قرار گیرد.

نماینده مردم ورامین در خاتمه تاکید کرد: مقام معظم رهبری نسبت به مسائل کشور کاملا اشراف دارند و توطئه‎های دشمنان را بهتر از ما می‎شناسند و اطلاعات دقیقی از تاکتیک‎ها و استراتژی دشمن دارند و این نوع توافقات را به خوبی می‎شناسند و زمانی که ایشان نسبت به این توافق نظر منفی می‎دهند، وظیفه شورای عالی امنیت ملی و دولت است که صراحتا این موضوع را رد و آن از دایره گفتگو و مذاکره خارج کنند.
ارسال نظرات