رضا ایرانمنش در گفتگو با«بسیج»:

فیلمسازان دفاع مقدس دچار بی مهری مسئولان شده اند/تکرار در سینما و تلویزیون جالب نسیت

بازیگر سینمای دفاع مقدس گفت: ما فیلمسازان دفاع مقدس دچار یک نوع بی مهری شده ایم و حمایتی از ما نمی شود در صورتی که آماده به کار هستیم و در کنار این آمادگی نیاز هست که تولید فیلم های دفاع مقدس را داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۵۵۷۰۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

رضا ایرانمنش بازیگر دفاع مقدس و عضو هیئت انتخاب بخش "جلوه گاه نور" جشنواره فیلم مقاومت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص سطح جشنواره مقاومت امسال بیان داشت: با توجه به ماهیتی که جشنواره فیلم مقاومت دارد وجود و برگزاری چنین جشنواره هایی امری ضروری و مهم است.

وی در ادامه این مطلب اضافه کرد: قطعاً اگر جشنواره فیلم مقاومت هم برگزار نشود مانند سینمای دفاع مقدس به فراموشی سپرده خواهد شد. زیرا شاید سال به سال هم از بچه های جنگ یادی نمی شود. برگزاری این جشنواره باعث می شود یک حس رقابت در بین فیلمسازان به وجود بیاید و به دلیل اینکه بحث بین الملل هم در آن وجود دارد و ما هم مهمان و هم میزبان کشورهای مختلف در بحث مقاومت هستیم باعث رشد و شکوفایی سینمای مقاومت و دفاع مقدس می شود.

این بازیگر دفاع مقدس با انتقاد از فراموش شدن هنرمندان حوزه دفاع مقدس کشورمان خاطر نشان کرد: ای کاش مسئولان امر، تمهیداتی را بدین منظور فراهم و حرکتی می کردند، ما تعداد بسیار زیادی از بچه های جنگ و هنرمندانی را داریم که امتحان خود را در سینمای دفاع مقدس پس داده اند و عمر خود را در این راه صرف کرده اند و به نوعی یادگاران سن و سال دار دفاع مقدس هستند؛ باید گفت وجود این عزیزان در کنار جوانانی که در بخش های مختلف دفاع مقدس فعالیت می کنند الزامی و ضروری است.

ایرانمنش با اشاره به وجود ضعف هایی در فیلم های دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: ضعف هایی در فیلم های دفاع مقدس وجود دارد؛ مانند عدم آگاهی از موقعیت پیش آمده در جنگ که باعث شده سطح اطلاعات فیلم سازان جوان ما پایین بیاید و کیفیت آن با آنچه که در واقعیت بوده به نوعی منافات داشته باشد لذا باید از فیلم سازان و کسانی که امتحان خود را در حوزه فیلم های دفاع مقدس پس داده اند استفاده شود.

عضو هیئت انتخاب بخش "جلوه گاه نور" جشنواره فیلم مقاومت در ادامه متذکر شد: ای کاش مسئولان عزیز ما مسر می شدند که بودجه کافی و وافی را در اختیار فیلم سازان حوزه مقاومت بگذارند؛ البته کمیّت آن مهم نیست اما باید حدأقل در برنامه کاری هر ساله مدیران عزیز باشد که به هر صورت ثبت و ضبط ارزش های دفاع مقدس انجام شود و بودجه خوبی را بدین منظور اختصاص دهند، مثلاً بگویند ما امسال حتماً باید ده فیلم حوزه دفاع مقدس داشته باشیم لذا وقتی این در دستور کار مسئولان قرار بگیرد هم از فیلمساز دفاع مقدس کشورمان حمایت خواهد شد و هم اینکه دیگر مجبور به تکرار نیستیم.

ایرامنش با انتقاد از تکرار در سینما و تلویزیون یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر هم در سینما و هم در تلویزیون دچار یک نوع تکرار شده ایم؛ یعنی تکراری که فیلم های دهه 60 و نیمه دهه 70 را مرور می کنیم که به نظر می رسد مرور کردن بدون تولیدی جدید اصلاً کار جالبی نیست.

بازیگر سینمای دفاع مقدس کشورمان با تأکید بر لزوم حمایت از فیلم سازان حوزه دفاع مقدس و مقاومت ابراز داشت: مسئله ای که الان در بیشتر بخش های این حوزه شاهد هستیم و خودم هم دچار آن هستم این است که ما فیلمسازان دفاع مقدس دچار یک نوع بی مهری شده ایم و حمایتی از ما نمی شود در صورتی که آماده به کار هستیم و در کنار این آمادگی نیاز هست که تولید فیلم های دفاع مقدس را داشته باشیم؛ لذا تنها ضعفی که نه تنها امسال بلکه در سال های اخیر در بحث جشنواره فیلم دفاع مقدس و مقاومت می بینم عدم تولیدات جدید سینمای دفاع مقدس است؛ ما امسال چند کار دفاع مقدس داشتیم که در برابر کارهای قوی دهه 60 و 70 قد علم کرده است؟ لذا به جای پسرفت، باید حتما پیشرفت کنیم.

عضو هیئت انتخاب بخش "جلوه گاه نور" جشنواره فیلم مقاومت عنوان کرد: به نظر می رسد بیشتر فیلم هایی که در حوزه دفاع مقدس در زمان 8 سال ساخته و تولید شده در حد و شأن سینمای دفاع مقدس ما نیست؛ عقیده بنده این است که تا زمانی که مسئولان امر چه آنهایی که مستقیماً در تولیدات دفاع مقدس دست داشته و چه مسئولانی که وظیفه حفظ و ثبت و ضبط آثار ارزش های دفاع مقدس ما را دارند پا پیش نگذارند اوضاع به همینگونه خواهد بود و ما به تدریج دچار رکود و بعد هم شاهد نابودی جشنواره دفاع مقدس و مقاومت یا عدم برگزاری آن و حتی منحرف شدن از مسیر اصلی خود خواهیم شد.

رضا ایرانمنش در خاتمه با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به سینمای دفاع مقدس بیان داشت: بنابراین مسئولان امر باید تمهیداتی را به خرج دهند تا در آینده آنطور که در شأن سینمای دفاع مقدس و مقاومت هست برسیم و همه این مسائلی که مطرح کردم محض دلسوزی است، زیرا اگر این حرکت مهم اتفاق نیفتد مطمئناً ضرر خواهیم کرد و دودش در چشم خودمان خواهد رفت.


ارسال نظرات