عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

تلاش دشمن برای نفوذ به بهانه اعزام گروه علمی/نیروهای امنیتی هنگام صدور ویزا، حساسیت بیشتری به خرج دهند

پور مختار گفت: طبیعتا دشمنان این نظام به دنبال منافع و مطامع خود هستند فلذا در این راستا اقدام به اعزام گروه‎های مختلف مخصوصا گروه‎های علمی به ایران می‎کنند.
کد خبر: ۸۷۵۵۷۸۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهارات اخیر وزیر سابق اطلاعات مبنی بر حضور برخی جاسوسان CIA در ایران با پوشش علمی بیان داشت: یکی از جهات نگرانی‎های ما نیز همین مسئله در قالب فعالیت‎های مختلف اعم از علمی و اقتصادی و تعاملاتی است که در سایه دیپلماتیک در حال اتفاق است.

پورمختار با یادآوری نگرانی‎ها و هشدارهایی که امام خامنه ای در رابطه با برجام داده بودند که عاملی برای نفوذ نشود، عنوان کرد: طبیعتا دشمنان این نظام نه تنها هیچ دلسوزی نسبت به کشور ایران ندارند بلکه هیچ انگیزه‎ای برای پیشرفت آن نیز ندارند و به دنبال منافع و مطامع خود هستند، لذا در این راستا اقدام به اعزام گروه‎های مختلف مخصوصا گروه‎های علمی به ایران می‎کنند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم دشمنان این نظام به بهانه اعزام نیروهای علمی، تبادل اطلاعات علمی و اعزام دانشجو در سنوات گذشته که در مراکز علمی و آموزشی به عنوان دانشجو و استاد و پژوهشگر جاسوس به ایران فرستادند یا اینکه دانشجویان ما را به این ترتیب به خارج بردند و آنها را با آموزش‎های خاصی مخصوصا در حوزه مسائل اجتماعی به نوعی تبدیل به عوامل خود در اتفاقاتی چون سال 78 و 88 کردند که از  بعد علمی سوءاستفاده زیادی صورت گرفت.

نماينده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: نباید ذوق زده شد که یک گروه علمی یا اقتصادی قصد ورود به کشور دارد و ما فورا او را بپذیریم و روی آن نیز تبلیغات صورت دهیم و گمان کنیم که مشکل کشور حل شده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: از آنجایی که طبیعتا این افراد متقاضی ویزا هستند و بررسی این افراد زمانی را می‎برد لذا توقع داریم که مسئولین محترم مخصوصا دستگاه‎های امنیتی و وزارت اطلاعات در این حوزه ورود و حساسیت بیشتری به خرج دهد و این افراد را شناسایی کنند.
ارسال نظرات