حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان از خاطرات حضورش در جبهه ها می گوید.
کد خبر: ۸۷۵۵۹۴۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاري بسيج، حسين شمس سرمربي سابق تيم فوتسال از جمله مربيان پرافتخار فوتسال كشورمان است كه سابقه حضور در جهه ها را دارد. شمس درباره حضور در جبهه ها گفت: 16ماه از خدمت را در لشکر 21 حمزه بودم وبعد مجروح شدم و به تهران برگشتم. جزو افرادی بودم که هم خدمت کردیم، هم دوره احتیاط را گذراندیم. من در کرخه و اندیمشک، در خط مقدم جبهه و گروه شناسایی خدمت می‌کردم.

شمس درباره فعاليتش در جبهه نيز اظهار داشت: وظایف مختلف بود و به فراخور عملیات اما آن زمان ایران موشکی را از کره وارد کرد به نام والیودکا که ضد تانک بود. ایران از طرف آمریکا تحریم بود و باید مشابه آن را پیدا می‌کردیم. چون من دیپلم ریاضی داشتم، من را بردند و دوره دیدم. در عملیات فتح‌المبین چند تانک عراقی را زدم. همان‌جا تركش خوردم و مجروح شدم و به تهران برگشتم.

سرمربي سابق تيم ملي فوتسال با اشاره به اينكه شهادت دوستانش، افزود:البته بعد از خدمت به عنوان بسیجی دوباره به جبهه رفتم که این بار در لشکر 63 خاتم‌الانبیا در عملیات بدر شیمیایی شدم. دوستان زیادی هم داشتم که با آنها رفته بودم که شهید شدند.

شمس با اشاره به اينكه به دنبال درصد جانبازي نرفته است،خاطر نشان كرد:اصلا به دنبال این نبودم که درصد جانبازی بگیرم. اما فکر می‌کنم بعد از شیمیایی شدنم می‌توانستم 25 درصدی جانبازی بگیرم.

وي درباره اينكه آيا خاطر جانبازی مشکلی از نظر فیزیولوژی ندارد، اظهار داشت:فقط یک مشکل تنفسی بعضی وقت‌ها به سراغم می‌آید که احتمالا به خاطر همان شیمیایی جنگ است.

 كارشناس فوتسال كشورمان با بيان اينكه با همرزمان زمان جبهه اش همچنان ارتباط دارد، گفت: هیئتی داریم که ماهی یکبار تشکیل می‌شود و برای تیپ 63 خاتم است. هر ماه به یک مناسبتی مثل دعای کمیل یا دعای ندبه دور هم جمع می‌شویم.

ارسال نظرات