فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: انقلاب 37 سال در حال طی نمودن راه سخت استقلال طلبی است و در این راه دشمن از هیچ گونه حربه ای برای وابسته کردن ایران به خود فروگذار نبوده است.
کد خبر: ۸۷۵۵۹۷۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،سردار "مرتضی کشکولی" فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در همایش سالیانه کمیته های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان لرستان که با حضور فرماندهان، مسوولین و مدیران سپاه نواحی سراسر استان لرستان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار شد بیان داشت: بشر دارای تبعی است که از فطرت پاک الهی نشات گرفته ولی به دلیل وجود دو قوه متضاد دایما دستخوش درگیری بین این دو قوه چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی است.

وی گفت: همواره در طول تاریخ تضاد بین دو نفس اماره و لوامه سبب بروز جنگ و خونریزی هایی شده است و در نتیجه این باعث شده است جوامع صالح در اقلیت هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با تاکید بر جلوگیری از بروز حوادث تلخ تاریخی اظهار داشت: پس از بررسی هایی که در طول زمان عمر بشریت انجام گرفته برای ایجاد سلامت و امنیت 2 راهکار وجود دارد یکی وابسته شدن به اصحاب قدرت؛ یعنی به اصطلاح در قبال نوکری و اربابی یک امنیت نسبی را به دست آورد و راهکار دیگر استقلال طلبی و مستقل زندگی کردن.

کشکولی استقلال طلبی را در گروه تحمل سختی ها عنوان کرد و افزود: داشتن استقلال به راحتی به دست نمی آید و ملتی که خواهان مستقل شدن است بایستی سختی ها و رنج هایی را تحمل کند قران برای این راهکار، قوی شدن را پیشنهاد می دهد در نتیجه قوی شدن مهمترین بستر استقلال یافتن و مستقل شدن جوامع بشری است.

وی با تاکید بر تقویت باور دینی و انقلابی بیان داشت: باید یک باور دینی و انقلابی را در خود تقویت کنیم تا بتوانیم مسیر سعادت را بپیماییم.

کشکولی ادامه داد: انقلاب 37 سال است که در حال طی نمودن راه سخت استقلال طلبی است و در این راه دشمن از هیچ گونه حربه ای برای وابسته کردن ایران به خود فروگذار نبوده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه ما امنیت را در سایه استقلال و قدرت می خواهیم گفت: به فرموده امام خمینی (ره)ملت ما که از کمترین تهدید هم می ترسید به چنان شجاعت و تحول روحی رسیده بود که به خیابان ها می ریختند و خواهان فرار شاه بودند.

کشکولی با بیان اینکه در دنیا قانون ضعیف؛ پایمال است وجود دارد افزود: باید مقتدر و قوی بود و یک راه مقتدر شدن تعلیم و تربیتی است که در مدارس اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه راهیان نور نمایشگاهی است که سه جلوه از جهاد را نشان می دهد افزود: 1- جهاد اصغر: یعنی ایجاد بستر خود باوری و اعتماد به نفس که این همان علم نافع است؛ 2- جهاد با نفس: که جنگ هشت ساله دفاع مقدس دریچه ای زیبا از این نوع جهاد بود. 3- جهاد کبیر: در جهاد کبیر بایستی به دنبال تحول روحی و ایمانی افراد یک جامعه باشیم تا بتوانیم از استقلال کشور صیانت کنیم. تا زمانی که روحیه تحول طلبی وجود دارد هیچ قدرت استعماری نمی تواند فکر تجوز را به ایران اسلامی را در سر داشته باشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: تمام جنگ های طول تاریخ که اتفاق می افتد چه از نوع نرم و چه از نوع سخت برای از بین بردن همین روحیه تحول طلبی است.

وی تاکید کرد: در راهیان نور باید این روحیه تحول طلبی را دنبال و تقویت کرد.

کشکولی با تاکید بر استفاده از ظرفیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با کمک هنر معلمی گفت: معلمان میتوانند دانش آموزان را به خود باوری و شکوفا شدن استعداد ها برسانند.

وی با بیان اینکه سفرهای راهیان بایستی با اعتقاد و بصیرت انجام شود گفت: ما باید در این سفر در پی پرورش یک مجاهد باشیم یعنی یک تضمین و پشتوانه عالی برای انقلاب و اسلام بسازیم. سفر به راهیان سفر به مشهد شهدا است و هرچه قدر اثر پذیری و عمق پذیری ما بیشتر باشد برد ما در جهان بیشتر است.



ز/


ارسال نظرات