خبرهای داغ:
معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردم استان قم:

همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بسیج شوند

معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردم استان قم گفت: بحث منکر در جامعه کمتر از بیماری مسری نیست که در آن همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها بسیج می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۵۶۰۶۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بسیج شوند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین احمدی قمی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه اکثر فعالیت این معاونت در حوزه مردم است، اظهار کرد: شوراهای امر به معروف در مساجد، هیأت‌ها و اصناف تشکیل شده و در اکثر اتحادیه‌های قم این شوراها فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در بیش از 110 مسجد شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و گروه‌های سمن‌، مانند مجموعه رهروان امر به معروف، بشیر و برخی از مجموعه‌های دیگر از سوی مردم فعال هستند و به امر به معروف و نهی از منکر می‌‌پردازند.

معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردم استان قم با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف در بخش‌های مختلف گفت: در مجتمع‌های تجاری قم شورای امر به معروف فعال شده و مردم فعالیت خوبی دارند.

وی یادآور شد: صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب آن طور که باید و شاید به فرهنگ‌سازی و راهنمایی مردم در زمینه امر به معروف نپرداختند، این امر یکی از نقص‌های موجود در جامعه در بخش اطلاع‌رسانی است، به عنوان مثال باید بررسی شود، شبکه نور چند برنامه و میزگرد درباره امر به معروف و نهی از منکر داشته است.

احمدی قمی ادامه داد: کانالی بهتر از شبکه‌های دولتی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها برای ارتباط با مردم نیست، کدام یک گزارش و خبر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تولید کردند و از مسؤولان خواسته شده که مشکل را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: بحث منکر در جامعه کمتر از بیماری مسری نیست که در آن همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها بسیج می‌شوند.

معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردم استان قم با بیان اینکه مردم باید آگاه شوند اگر در اداره‌ای با آنها بد برخورد شد، شورای امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند پاسخ دهد، گفت: رسانه‌ها باید از مسؤولان ذی ربط دعوت کنند و  جلسه چالشی بگذارند.

وی ادامه داد: این موضوع باید بیان شود، اگر افرادی در 35 هزار واحد صنفی تخلف کنند، چه کسی باید پیگیری کند و چگونه نحوه پیگیری باید اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در زمینه کم‌فروشی و فروش خارج از نوبت نانوایی ابراز نارضایتی می‌کنند، برای هر نانوایی که نمی‌توان بازرس قرار داد، اگر مردم پیگیری کنند، بدون تردید از اینگونه رفتارها جلوگیری می‌شود.

احمدی قمی با بیان اینکه رسانه‌ها بالاترین هدایت‌کننده جامعه هستند، گفت: باید معضلات و مشکلات را پیگیری کنند، اگر در این زمینه کوتاهی و تخلف کنند و به عنوان چشم، صدا و بلندگوی جامعه نباشند، جامعه به سوی انحراف پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب جایگاه واقعی خود را در جامعه نمی‌دانند، باید در نظر داشت رسانه‌ها و خبرنگاران بزرگترین و مطمئن‌ترین کانال اطلاع‌رسانی در جامعه هستند.

معاون دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردم استان قم تصریح کرد: رسانه‌ها باید بهترین کانال ارتباطی و واسط مردم و مسؤولان باشند، خبرنگاران بالاترین و مطمئن‌ترین گروه برای دفاع از نظام اسلامی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها، ناراحتی‌ها و مشکلات در جامعه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به پخش اذان از مساجد گفت: به جز اذان پخش موارد دیگر از بلندگوهای بیرون مسجد جایز نیست، به عنوان مثال پخش عزاداری و مراسم از بلندگوی بیرون مسجد نباید صورت گیرد.

احمدی قمی خاطرنشان کرد: اگر از ادارات تخلفی مشاهده شود و گزارشی ارسال شود، پیگیری شده و در صورت تماس با تلفن 32920970 به آنها پاسخ داده می‌شود.

وی تأکید کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها باید مردم و مسؤولان را نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر آگاه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار