دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان برخی از حماسه‌های رزمندگان این استان در دفاع مقدس گفت: حماسه رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در جزایر مجنون و در پد خندق هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۵۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

سردار سرلشکر محسن رضایی ظهر امروز در حاشیه برگزاری کنگره ملی 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل مصلای امام خمینی شهر یاسوج برگزار شد با اشاره به دلاوری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس با یادی از روحانیون این استان به خصوص مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی نماینده فقید این استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اینجا سرزمین اقوام باغیرت و ولایتمدار است.

وی گفت: اینجا سرزمین علم و حماسه و افتخاری برای همه لرهای ایران زمین است که حق مردم اینجا برگزاری کنگره‌ای با این عظمت بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این استان 1880 شهید و بیش از 9 هزار جانباز و 300 آزاده و 110 سردار و امیر تقدیم اسلام کرده است.

وی افزود: فرزندان این استان در قالب تیپ 48 فتح و همچنین در سایر لشکرها از خوزستان تا غرب کشور در همه مناطق جنگی و در تمامی عملیات‌ها حضور داشتند.

رضایی تصریح کرد: عملیاتی در دوره دفاع مقدس به یاد ندارم که در آن رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی حضور نداشته باشند. 

وی با بیان برخی از حماسه‌های رزمندگان این استان در دفاع مقدس گفت: حماسه رزمندگان استان شما در جزایر مجنون و در پد خندق هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. 
فرمانده ارشد 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در پد خندق تیپ 48 فتح تا آخرین نفس ایستاد و 80 نفر شهید تقدیم انقلاب شد و کمتر دیده‌ام که در یک جنگ نابرابر حتی یک نفر عقب نکشد.

ارسال نظرات