خبرهای داغ:
حجت الاسلام سالک کاشانی تاکید کرد: ipc یکی دیگر از قراردادهایی است که توسط آمریکا در ورود دوباره اش به کشور دنبال می شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۷۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگویی با اشاره به محرمانه بودن ipc گفت: در قالب مباحث تجاری بده بستان هایی است که نباید دشمن نسبت به آنچه که در آن خصوص می گذرد مطلع شود ولی این موضوع در خصوص محرمانه بودن ipc قابل قبول نمایندگان نیست زیرا نماینده در تاریکی نمی تواند تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، با تقسیم دنیا به دو بلوک شرق و غرب، آمریکا و شوروی خود را کدخدا می دانستند، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی( ره) نقشه های شوم بلوک غرب و شرق، برهم زده شد زیرا ایران حاکمیتی را می پذیرفت که زیر سایه اسلام باشد و قطعا نباید اجازه داد که بیگانگان بر ما تسلط پیدا کنند.

وی بیان کرد: حرکت امام خمینی(ره) یک فروپاشی در دو قطب دنیا به وجود آورد و در حقیقت قطب اسلام به سرعت در جهان شکل گرفت که هیچ ابرقدرتی توان ایستادن در مقابلش را نخواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا در صدد اجرای پروژه نفوذ در اصول و ارکان جمهوری اسلامی است، اذعان کرد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدارنده است و امکان ورود غرب به کشور به مانند هشت سال جنگ علیه ایران وجود ندارد، بر این اساس آنها برای ورود به کشور حرکت جدیدی را آغاز کردند که بتوانند حرکت نفوذی در ارکان جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: کشور ایران باید در همه حیطه ها از جمله مساله هسته ای، موشکی، نقل و انتقالات مالی، مسائل نفتی و مسائل فنی؛ حفظ شده و جلوی نفوذ دشمن توسط مسئولان با اجرای برنامه های کارشناسی شده گرفته شود.

وی با توجه به انواع قراردادها از قبیل کنترل هسته ای، کنترل مالی و موشکی، کنترل نفتی و گازی و دیگر مسائل مرتبط عنوان کرد: دشمن با تکیه بر امتیازاتی که در برجام گرفت، این قراردادها را تعقیب می کند و نکته مهم این است که آمریکا با بستن قراردادها به دنبال بازگشت به خاک ایران است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: آنچه که مد نظر است، این نکته است که قراردادهای جدید نفتی باید ایرادات و اشکالات 15 گانه رهبری را پشت سر بگذارد تا اجرایی شوند و در واقع اجرای این قراردادها منوط به رفع آن اشکالات است.

وی با جمع بندی از اینکه تا کنون پس از برجام همه چیز بر روی کاغذ و بر حسب شرایط غرب بوده است، گفت: ادعای دولت است که برجام میدان سرمایه گذاری خارجی را باز کرده است ولی ما شاهدیم که تا کنون همه چیز بر روی کاغذ بوده و عملی نشده است.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران به دنبال استقلال است نه انزوا، خاطرنشان کرد: هر آنچه در انعقاد قراردادهای نفتی باید مد نظر قرار گیرد این است که نتیجه به نفع جامعه اسلامی ما رقم بخورد و قطعا ما به دنبال انزوا و قطع تعامل با دنیا نیستیم ولیکن باید استقلال کشور ایران در هر شرایطی حفظ شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها