خبرهای داغ:
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید از جنبه‌های دولتی جشنواره امام رضا(ع) کاسته شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۹۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اصغر کاراندیش پیش از ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: این جشنواره برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی باید استمرار داشته باشد و به سمت مردمی شدن پیش برود.

وی افزود: باید از جنبه‌های دولتی جشنواره امام رضا(ع) کاسته شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و با تأکید وزیر ارشاد نیز باید در راستای ترجمه آثار و کتاب‌ها اقدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: لازم است در کشورهایی که با دین و فرهنگ ایران اسلامی آشنایی ندارند نیز زمینه‌های فراخوان جشنواره را فراهم کنیم در عین اینکه در کشورهای اسلامی نیز برگزار می‌شود.

کاراندیش خاطر نشان کرد: تنوع برنامه‌ها و تولیدات باید متناسب با مقتضیات مخاطب باشد و از امکانات در راستای انتقال مفاهیم به افراد استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی خبرگزاری فرهنگ رضوی بیان داشت: ایجاد سه دفتر در قم، شیراز و مشهد مصوب شده است و بقیه استان‌ها با بهره‌گیری از نیروهای روابط عمومی می‌توانند مؤثرتر از داشتن دفتر عمل کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ و هنر اسلامی است، اما گاهی در تولید محتوا ضعیف هستیم.

کاراندیش در ادامه از مدیران کل ارشاد استان‌ها درخواست کرد که روی پروژه‌های عمرانی که هر دستگاهی اجرا می‌کند نظارت داشته باشند و گزارش آن را مستقیماً برای معاونت توسعه ارسال کنند.

وی توسعه فرهنگ رضوی در فضای مجازی را یک واقعیت دانست و افزود: باید با تولید محتوای درست، حداکثر استفاده را آن بکنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف تصریح کرد: دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش سهم زیادی در توسعه فرهنگ رضوی دارند.

کاراندیش در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و آستان قدس باید در یک جهت باشد به گونه‌ای که موازی کاری صورت نگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها