خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: برخی‌ها عافیت طلبی پیشه کرده‌اند و باب امر به معروف و نهی از منکر را بسته و کنار گذاشته‌اند اما این باب باید همواره در جامعه اسلامی گشوده باشد.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۹۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶

حجت­‌الاسلام رحمت­‌الله اروجی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان شامگاه شنبه در گردهمایی مسؤولان هیأت­‌های مذهبی شهرستان کاشان که در قالب آئین چاووش محرم در هیأت ابوالفضل بلوار شهیدان ستوده برگزار شد، اظهار داشت: نسیم گرمابخش محبت سالار شهیدان چون نسیم بهاری بر طبیعت بی­‌جان، دل­‌های مرده را حیاتی دوباره می‌بخشد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) شهید احیای امر به­ معروف و نهی­ از­ منکر است، افزود: اگر این واجب الهی در جامعه احیا شود، سایر واجبات نیز احیا­ شده و در صورت بی­‌اعتنایی به این واجب الهی سایر واجبات مورد غفلت واقع می­‌شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با یادآوری شرط احتمال تأثیر در امر به معروف و نهی از منکر گفت: تا هنگامی که معروفی معطل مانده یا منکری وقوع می­‌یابد، مکلف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این تکلیف در هیچ شرایطی از مؤمن سلب نمی‌شود و آن­‌چیزی که در صورت عدم احتمال تاثیر تعطیل می­‌گردد، روش انجام این­ دو فریضه است.

* باب امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اسلامی گشوده باشد

وی تصریح کرد: برخی­‌ها عافیت­‌طلبی پیشه کرده­‌اند و باب امر­ به­ معروف و نهی­ از منکر را بسته و کنار گذاشته­‌اند، اما این باب همواره باید در جامعه اسلامی گشوده­‌ باشد.

اروجی هیأت را محل عرضه مباحث اعتقادی دانست و عنوان کرد: مسؤولان هیأت‌های مذهبی باید از وعاظ بخواهند اصول دینی را مطرح­ کنند؛ چراکه اعتقادات اصل و بقیه موارد فرع است.

این مسؤول هیأت را کانون طرح مسائل سیاسی خواند و گفت: برخی از انسان­‌های به ظاهر موجه و روشن‌فکر به رؤسای هیأت طعنه می­‌زنند که قداست هیأت را با طرح مباحث از بین می‌برند، حال آنکه مگر قیام حسینی حرکتی سیاسی نبود.

* اصل ولایت فقیه ایران اسلامی را در برابر هجمه‌ها پایدار نگه داشته است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهانتأکید کرد: آن­ عاملی که امروز ایران اسلامی را در برابر هجمه­‌ها با دو بال سبز مهدوی و سرخ حسینی پایدار نگه داشته، اصل ولایت فقیه است.

وی همچنین از مسؤولان هیأت خواست نسبت به آسیب­‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و نسبت به رسیدگی به حال محرومان اهتمام بیشتری داشته باشند.

مجتبی رضازاده رئیس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان کاشان در این آئین با تقدیر از تعامل دستگاه­‌های اجرایی، امنیتی و سازمان تبلیغات با هیأت‌های مذهبی، خواستار هماهنگی بیشتر مسؤولان هیأت­‌ها با نهادها و مجموعه­‌های­ مرتبط شد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه هیأت­‌های عزاداری در کاشان، این شهرستان را دارای بیشترین تعداد هیأت نسبت به سایر نقاط کشور دانست و بر بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌بدیل در منطقه تأکید کرد.

* اختصاص بخشی از مخارج هیأت‌های مذهبی به بیماران صعب‌العلاج

حسن الماسی عضو شورای شهر کاشان نیز در این مراسم به ارائه یک پیشنهاد به مسؤولان هیأت پرداخت و از آنان خواست بخشی از هزینه‌های خود را به بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان معطوف­ کنند.

وی این اقدام را موجب الگوسازی در هیأت‌ها دانست و گفت: بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان در منطقه داریم که به واسطه هزینه­‌های درمان این بیماری زندگی­‌شان مختل شده­‌ است؛ هیأت‌های مذهبی با بهره­‌گیری از ظرفیت خود می­‌توانند این مشکل را حل ­کنند.

مسؤول موسسه خیریه امدادگران عاشورا، امکان مشارکت اعضای هیأت در این موسسه را یادآور ­شد و بر لزوم نگاه ویژه به بیماران دارای بیماری­‌های­ سخت به عنوان یک آموزه مکتب حسینی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز با اشاره به برگزاری 15 جلسه این اداره با مسؤولان رده­‌های­ مختلف شهرستان همکاری بخشداری­‌ها در زمینه هماهنگی با دستگاه­‌های مرتبط را مورد تقدیر قرار داد.

وی از انتشار ویژه‌نامه «هیأت‌های مذهبی» کاشان که شامل مشخصات زمانی و مکانی و سایر موارد مرتبط با مراسم‌های عزاداری و همچنین چاپ کتاب «هیأت کجا رویم» که ناظر بر پیشینه و سوابق هیأت‌هاست، خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها