خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان خبر داد؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت:۶۴ پروژه بزرگ ملی و استانی در استان گلستان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۱۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حسین پیشقدم پیش ازظهر امروز در جلسه شورای برنامهریزی استان گلستان اظهار کرد: اعتبارات عمرانی دستگاههای اجرایی استان گلستان به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: از دستگاههای اجرایی انتظار می‌رود تا نسبت به بررسی ظرفیتهای قانونی امسال و ردیفهایی که منجر به افزایش سهم‌بری استان میشود مبادرت کرده و توجه جدی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان از تدوین سند مزیتهای پیشرو دو دستگاه اجرایی استان خبر داد و تصریح کرد: تدوین سند مزیت‌های پیشرو چهار دستگاه اثرگذار استان (میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و شیلات) با توجه به نقش آن‌ها در تولید ناخالص ملی، بهره‌وری، رشد اقتصادی و ... همسو با اسناد بالادستی پیگیری شد.

وی به وضعیت این چهار دستگاه در تهیه و تدوین سند مزیتهای پیشرو اشاره کرد و ادامه داد: میراث فرهنگی با برگزاری ۲۰ جلسه و تکمیل ۹۵ درصد از فرم یک و ۹۰ درصد فرم دو در وضعیت عالی و شیلات استان با ۲۵ جلسه و تکمیل ۷۵ درصد فرم یک و ۶۵ درصد فرم دو در وضعیت متوسط به خوب قرار دارد.

پیش‌قدم نقش این چهار دستگاهاجرایی را در تولید ناخالص داخلی استان حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: بر مبنای این سند قرار است بدانیم وضعیت فعلی چگونه است و قرار است به کجا برسیم.

وی ادامه داد: ممکن است اولویت‌های سند پیشرو با مزیت‌های فعلی دستگاه اجرایی در اجرای برنامه‌ها متفاوت باشد اما مزیت‌های پیشرو ملاک عمل دستگاه‌های اجرایی است زیرا بر اساس ظرفیت‌های آینده استان و اسناد بالادستی و برنامه‌های ۱۴۰۴ تدوین‌شده است.

وی به موضوع جذب سرمایه‌گذار و پروژه‌های قابل‌واگذاری استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۶۴ پروژه بزرگ ملی و استانی در استان گلستان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان از این تعداد ۴۰ پروژه استانی و ۲۴ پروژه ملی آماده واگذاری است.

وی از لغو فعالیت کارگروه ساماندهی در استان خبر داد و بیان کرد: کارگروه واگذاری با مسئولیت مدیران دستگاه‌های اجرائی در حال فعالیت است که مدیران باید در این زمینه گزارش دهند.

پیش‌قدم یادآور شد: کمیته تلفیق تشکیل‌شده و سند مزیت‌های پیشرو میراث فرهنگی و شیلات گلستان برای اجرا در کارگروه اقتصادی استان طرح و پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها