خبرهای داغ:
استاندار گلستان خواستار جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در قالب پنجره واحد شد و گفت: در جذب سرمایه‌گذار در گلستان جزیره‌ای عمل کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۲۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان،حسن صادقلو، پیش ازظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: تمامی سرمایه گذارانی که به دستگاه های اجرایی مراجعه می کنند، خواه داخلی و یا خارجی باید به مرکز خدمات سرمایه گذاری ارجاع داده شوند.

وی افزود: در حال حاضر هر کدام از دستگاه ها، فرمانداری ها و ... در جذب سرمایه گذار جزیره ای عمل می کنند اما از این پس تمام اندام اجرایی و مردمی، حتی تعاونی ها و اتاق بازرگانی باید مرکز خدمات سرمایه گذاری را مورد توجه قرار دهند.

استاندار گلستان با اشاره به پنجره واحد سرمایه گذاری در استان، بیان کرد: نرم افزار پنجره واحد به نوعی تجربه شده است و باید در برش استانی از آن استفاده کنیم.

وی گفت: مجموعه دستگاه هایی که در سرمایه گذاری نقش دارند باید یکجا متمرکز شوند و شیوه نامه ای نیز برای فعالیت آنها تهیه و تدوین شود.

صادقلو با اشاره به روند طولانی پاسخ به برخی از استعلام ها، افزود: در حال حاضر یکی از گرفتاری ها بحث پاسخ استعلام هاست که معتقدیم حاکمیت باید این مسئله را حل کند و نباید سرمایه گذار را به دستگاه های مختلف برای گرفتن استعلام بفرستیم بلکه خود دستگاه ها باید درخواست ها را بررسی و پاسخ دهند. این درست نیست که گاهی اوقات این روند دو سال طول بکشد و بعد هم به سرمایه گذار گفته شود، مجوزهای قبلی اعتبار ندارد و باید دوباره اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این کار را نکنیم از بهترین فرصتی که برای جلب و جذب سرمایه گذار در اختیار استان قرار گرفته است، بهره ای نخواهیم برد و این مسئله در آینده برای استان مشکلاتی به وجود خواهد آورد.

استاندار گلستان درباره سرشماری اینترنتی هم بیان کرد: زیرساخت ها و ظرفیت های پایه ای خدمات اینترنتی در شهرها و روستاهای استان وجود دارد. با وجود آنها، جایگاه استان مطلوب نیست و نباید در رتبه های آخر کشور قرار داشته باشیم.

وی گفت: سرشماری یک مسئله عمومی است و همه باید در اجرای بهتر آن مشارکت کنند . روش اینترنتی که این دولت شروع کرده، روشی متعالی است و برای استان ظرفیت سازی خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها