پنجمین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد:

عزم جدی مسئولان برای مقابله با مواد مخدر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت :مقابله با مواد مخدر نیازمند عزم جدی و همه جانبه مردم و مسئولان است.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۶۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
سید موسی خادمی در پنجمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اعتیاد و مواد مخدر را بلای خانمان سوز زندگی افراد و جامعه دانست و گفت :این پدیده شوم ریشه و سرمنشا پدید آمدن و ظهور بسیاری ازمعضلات و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه است.

 خادمی طلاق، خودکشی، دیگرکشی، از هم پاشیدن کانون گرم خانواده ها و سرقت را از مهمترین آثار و تبعات اعتیاد و روی آوردن به مصرف مواد مخدر بر زندگی افراد جامعه برشمرد و افزود: برای ریشه کنی این معضل نیازمند عزم جدی و همه جانبه هم از جانب مسئولان و هم از جانب مردم و خانواده ها هستیم.

وی پیشگیری را مهمترین اصل برای مبارزه با این معضل شوم بیان کرد و گفت :ارائه آموزش های لازم به خانواده ها و آگاهی بخشی در زمینه آثار مواد مخدر بر زندگی افراد به افکار عمومی جامعه باید در دستور کار مسئولان و دستگاه های متولی قرار گیرد.

دبیر جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گچساران هم در این جلسه از کشف و ضبط 86 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 6 ماهه اول امسال در این شهرستان خبر داد و گفت : در این زمینه 156 نفر دستگیر شد.

آقای سجادپور با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات اعضای این کارگروه در حوزه های آموزش ،درمان و پیشگیری افزود : برگزاری کارگاه های آموزشی و هنری در محله های آلوده، نمایشگاه عکس، توسعه ورزش های همگانی، نظارت بیشتر بر مراکز ترک اعتیاد و آموزش فنی و حرفه ای به 120 نفر از معتادان بهبود یافته از جمله این اقدامات است.

وی گفت: برا اساس آمارهای مرکز بهداشت و درمان و بهزیستی شهرستان گچساران 931 نفر معتاد دارای پروانه و شناسنامه دار در این شهرستان وجود دارد.

آقای کشاورز دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه هم از کشف و ضبط 36 کیلو و 592 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان در 6 ماهه اول امسال خبر داد و گفت : در این زمینه 11 باند متلاشی،15 خودرو و 8 موتورسیکلت توقیف و 151 پرونده تشکیل شد.

وی نداشتن خودرو و کمپ های نگهداری معتادان و کمبود منابع مالی را از مهمترین مشکلات پیش روی این شورا در شهرستان کهگیلویه اعلام کرد و خواستار برطرف شدن این مشکلات شد

آقای رضایی دبیرکمیسیون هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت : بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان حدود 4 هزار معتاد دارای پرونده و شناسنامه دار در استان وجود دارد.

در پایان این جلسه به دبیران کارگروههای شهرستانی این شورا با اهدا لوح سپاس تجلیل شد .

ارسال نظرات