افتتاح کارگاه تولید نمد در استان چهارمحال وبختیاری

کارگاه تولید نمد درخشان در استان چهارمحال وبختیاری با حضور معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کشور افتتاح شد
کد خبر: ۸۷۵۶۲۸۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری این اداره کل از حضور معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی سازمان مرکزی به مدت دور روز دراین استان خبر داد واظهار داشت: طی سفر دوروزه در ابتدا از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس بازدید و در سخنرانی های خود به نقد کتاب ز تار محنت و پود محبت نوشته فرانک کبیری دهکردی پرداخت.

  معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری با بیان اینکه در هنر ، چیزی جز متن باقی نمی ماند و اگر این آثار ثبت نشود از یاد خواهد رفت و در حافظه جامعه باقی نمی ماند چرا که متن ها حافظه جامعه است به همین دلیل باید نسبت به حفظ تاریخ تلاش کرد گفت: در بخش نقد آثار هنری، سه کنش در خوانش آثار هنری وجود دارد، هنرمندان آن را پدید می آورند، مخاطبان با این کدها مواجه می شوند و منتقدان هم رمزگشایی از کدها را برعهده دارند و پس هنرمندان بر اساس این کدها آثار جدیدی را خلق می کنند.

بهمن نامور مطلق در ادامه سخنرانی های خود به کتاب نشانه شناسی فیلم های مستند دفاع مقدس که توسط خود ایشان تالیف گردیده اشاره کرد وافزود: دوربین عادت نداشته است تحولات درونی انسان را نشان دهد و نسبت به انتقال مفاهیم درونی از شعر عقب تر است.

بهمن عسگری سوادجانی اذعان داشت: در روز دوم از نمایشگاه وفروشگاه مرکزی صنایع دستی استان واقع در شهرکرد و بازدید ازاحداث مراحل اجرایی بازارچه دائمی صنایع دستی استان واقع در میدان قدس شهرکرد بعمل آورد.

عسگری سوادجانی درادامه از افتتاح تولید محصولات نمدی درخشان از تولید به مصرف با کاربدهای نوین در شهرکرد باحضور معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی سازمان مرکزی خبرداد وافزود: با بهربرداری از این کارگاه 15نفربه صورت مستقیم و50نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد شد. وی درپایان از رضایت مندی دکتر بهمن نامور مطلق نسبت به پروژهای احداث شده ودر دست احداث اشاره کرد وگفت: این پروژها در راستایی اجرایی سیاستهای اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید کنندگان وصنعت گران استان چهارمحال وبختیاری می باشد.

ارسال نظرات