بر اساس اطلاعات وزارت داخلی ایالت زاکسن آلمان شمار حملات به نهادهای اسلامی در این ایالت از شروع بحران پناهندگان به شدت افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۰۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
  به گزارش خبرگزاری بسیج،   بر اساس آمارهای ارائه شده از وزارت داخلی ایالت زاکسن آلمان از شروع بحران پناهندگان در سال گذشته شمار جرائم با انگیزه های سیاسی علیه موسسات اسلامی در این ایالت آلمان افزایش پیدا کرده است. عاملان این گونه حملات اکثرا از طیف راستگرای افراطی هستند.

بر این اساس انفجار در مقابل مسجد فاتح ( Fatih) در شهر درسدن آلمان که اوایل هفته به وقوع پیوست شانزدهمین حمله این چنینی به یک نهاد اسلامی در این ایالت آلمان محسوب می شد. نیمی از این گونه جرائم بین ژانویه 2015 و سپتامبر 2016 به وقوع پیوسته  و حدود هشت مورد از این حملات در سال های 2011، 2012 و 2013 به ثبت رسیده است. این در حالی است که در سال های 2001 تا 2010 و همچنین 2014 هیچ موردی از این گونه حملات به نهادهای اسلامی وجود نداشت.

بر اساس اطلاعات وزارت داخلی ایالت زاکسن آلمان دوارده مورد از حملات علیه نهادهای اسلامی در این ایالت از طرف راستگرایان افراطی و یک مورد نیز با انگیزه های چپ گرایی افراطی انجام شده است. اکثر این حملات همراه با خسارت های مالی بوده است.

حمله اخیر به مسجد فاتح در شهر درسدن آلمان اولین حمله با مواد منفجره به یک نهاد اسلامی در ایالت زاکسن بود. در مجموع از سال 2001 ، 22 بمبگذاری با انگیزه های سیاسی وجود داشته است که دوازده مورد آن با انگیزه های راست افراطی انجام شده و در پنج مورد نیز عاملان حمله از گروه چپ افراطی بوده اند. در بقیه موارد هم انگیزه و عامل حمله شناسایی نشده است. حدود نیمی از این حملات بمب گذاری در دوران بحران پناهندگان رخ داده و حدود 11 مورد از 22 مورد حملات با مواد منفجره در دوره زمانی کوتاه بین آوریل 2015 و ژانویه 2016 اتفاق افتاده است.

در شهر درسدن آلمان در حال حاضر تحت تدابیر شدید امنیتی جشن های مرکزی به مناسبت وحدت آلمان برگزار می شود.

ارسال نظرات