خبرهای داغ:
رئیس کانون تخصصی تعزیه استان فارس با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه محرم مراسم تعزیه‌خوانی در شیراز افتتاح می‌شود، گفت: کانون تخصصی تعزیه استان فارس از ۱۱ مهرماه به مدت ۱۳ شب در جوار آرامگاه سعدی به اجرای تعزیه می‌پردازد.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۳۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹

عبدالصمد فهندژ سعدی  با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه محرم مراسم تعزیه‌خوانی در شیراز افتتاح می‌شود، اظهار داشت: این مراسم که همراه با تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار می‌شود از 11 مهرماه به مدت 13 شب در جوار آرامگاه سعدی به اجرای تعزیه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه مراسم تعزیه‌خوانی هر شب ساعت 19:30 برگزار می‌شود، گفت: برنامه تعزیه‌خوانی متناسب با دهه نخست محرم از شهادت مسلم بن عقیل آغاز و با شام غریبان امام حسین (ع) و ورود اهل بیت به شهر شام پایان می‌یابد.

رئیس کانون تخصصی تعزیه استان فارس خاطرنشان کرد: در روز عاشورا نیز بعد از نماز مغرب و عشا تعزیه آتش زدن خیمه‌های امام حسین (ع) برای مردم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تعزیه از قدیمی‌ترین هنرهای نمایشی در ایران است، تصریح کرد: این هنر نمایشی که با فرهنگ مذهبی مردم در آمیخته نیاز به حمایت و آسیب‌شناسی بیشتری نیاز دارد و کانون تخصصی تعزیه تلاش می‌کند به انجام فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه بپردازد.

فهندژ سعدی با بیان اهمیت آموزش در احیای این هنر اظهار داشت: در کانون تخصصی تعزیه دوره‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به این هنر نمایشی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها