امام جمعه اصلاندوز،بخشدار و فرمانده سپاه ناحیه عشایری در دیدار با هیات امنای مساجد شهر و روستاها بر حفظ وحدت و همدلی در مراسم های عزاداری امام حسین (ع) تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۶۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، حجت الاسلام "عظیم اسدزاده" امام جمعه اصلاندوز  در این دیدار ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، بر محور قرار گرفتن روحانیت در محافل عزاداری تاکید کرد و گفت: هر چند عزاداری ،نوحه سرایی و شبیه خوانی یکی از برنامه های مهم مساجد است، اما سخنرانی های پر محتوا و بر اساس نیاز جامعه باید محور برنامه های مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع)قرار گیرد تا فهم و درک دینی و سیاسی مردم افزایش یابد و اهداف نهضت امام حسین(ع) تبیین شود.

وی با اشاره به برخی خرافات که عزاداری های حضرت امام حسین(ع) را لکه دار می کنند افزود:دشمن می خواهد با هزاران دسیسه و نیرنگ این عزاداری ها را از مردم حسینی نظام مقدس جمهوری اسلامی بگیرد اما با حضور پرشکوه مردم نه تنها این کار را نمی تواند انجام دهد، بلکه نهضت حضرت امام حسین(ع) تا قیامت تداوم خواهد داشت.

امام جمعه اصلاندوز شناخت خداوند و معرفت پروردگار،نماز و تلاوت قرآن کریم را از فلسفه های قیام حضرت امام حسین (ع)دانست و تصریح کرد:ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، ظرفیت بسیار خوبی برای جذب جوانان به مساجد و تقویت دین خداست.

حجت الاسلام اسدزاده از هیات امنا خواست برای ترغیب مردم و جوانان به مسجد و پرشور کردن ایام عزاداری ماه محرم تلاش کنند چرا که دشمن نمی خواهد مساجد پرشود لذا لازمه خنثی سازی نقشه های دشمنان همین حضور یکپارچه و اتحاد مردم است.

وی بر همدلی و وحدت بین مردم و هیت امنا تاکید کرد و گفت:نیروی انتظامی نیز باید در راستای مدیریت عزاداری ها و دسته جات در ایام عزاداری و ایجاد امنیت در شهر و روستاها تمام تلاش خود را بکار بندد.

امام جمعه اصلاندوز در پایان خواستار رعایت شئونات ماه محرم برای جلوگیری از گناه و معصیت در مجالس عزاداری از سوی عزاداران شد.

"سید عباس مینایی" بخشدار اصلاندوز نیز در سخنانی عمل به فرمایشات علما و روحانیون در مساجد بخصوص در ایام محرم الحرام را مهم عنوان کرد و گفت:تقویت همدلی و اتحاد در دسته جات و مراسمات ماه محرم لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ایجاد مزاحمت صداهای نابهنجار بلندگوهای پخش نوحه در سطح شهر برای مردم و مغازه داران از نیروی انتظامی خواست با کسانی که باعث سلب آرامش مردم شده اند برخورد قانونی کند.

بخشدار اصلاندوز همچنین تامین امنیت از سوی نیروی انتظامی در مراسمات و دسته جات سینه زنی در سطح شهر و روستاها خواستار شد و گفت:هیات امنا قبل از اقدام به راه اندازی دسته جات در سطح شهر حتما بخشداری و نیروی انتظامی را در جریان بگذارند.

مینایی اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از فیوضات این روزهای عزیر با اتحاد و همدلی امنیت بیش از پیش فراهم شود.

محرم بنیادی فرمانده سپاه ناحیه عشایری نیز در این مراسم هدف دشمن را ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان دانست و گفت:اگر اتحاد و همدلی نباشد فتنه ایجاد می شود.

وی همدلی و یکپارچی هیات امنا در تمامی دوران بخصوص مراسمات ماه محرم را خواستار شد و افزود:ترغیب و تشویق مردم در مساجد و دسته جات و حضور پرشکوه مردم و عزاداران در ماه محرم و سایر برنامه ها باعث تضعیف روحیه دشمن و خنثی شدن نقشه های پلید آنان می شود.

فرمانده ناحیه عشایری همچنین افزود:شهر اصلاندور به لحاظ اینکه در نقطه صفر مرزی کشور قرار دارد و هر لحظه حضور اتباع خارجی در بین دسته جات و مساجد وجود دارد باید ورود آنان به شهرمان از سوی نیروی انتظامی،مرزبانی و گشت های اطلاعاتی ناحیه بطور جدی رصد و کنترل شده تا امنیت برقرار شود.

بنیادی صداهای نابهنجار بلندگوها در سطح شهر را موجب ایجاد آزار و اذیت مردم دانست و گفت:برخی از آهنگها و پوشیدن لباسهای سیاه آنچنانی در خور عزاداری حضرت امام حسین (ع)نیست.

در پایان هیات امنا دیدگاهها و نظرات خود را برای هرچه با شکوهتر شدن مراسمات ماه محرم ارائه و برحضور گسترده مردم و جوانان در مساجد تاکید کردند.



ارسال نظرات