خبرهای داغ:

از بهورزان نمونه استان خوزستان در باغملک تجلیل شد

مراسم تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، فرماندار و مدیر شبکه بهداشت باغملک ، جمعی از مسئولین و بهورزان، مربیان آموزشگاه های بهورزی در تالار فردوسی باغملک برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۶۴۱۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه در این همایش ضمن تبریک به مناسبت روز بهورز گفت: ۱۲ شهریور یادآور راه اندازی اولین خانه بهداشت نظام جمهوری در ارومیه است که باعث تحول بزرگی در نظام سلامت شد.

وی بیان کرد : اولویت پیشگیری بر درمان ، اولویت خدمات سرپایی و بستری و ارائه مراقبت های اولیه سلامت در مناطق محروم سه ویژگی مهم نظام اولیه مراقبت در برابر بیماری ها است که باعث شد به فکر راه اندازی واحد خانه بهداشت بیفتند و این مایه مباهات کشور است .

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان ادامه داد: اجرای این برنامه ها و اولویت ها مستلزم تربیت فردی درد آشنا و از جنس مردم بود و این باعث شد شخصیتی به نام بهورز شکل بگیرد و ماموریت های اصلی در جهت ارتقا سلامت به منصه ظهور برسد.

دکترسلمان زاده عنوان کرد : افزایش امید به زندگی برای جلوگیری از مرگ نابهنگام و زود رس ، ارتقا سطح سلامت مردم و بهبود شاخص های سلامت ،جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیر و غیر واگیر ، بهبود کیفیت و شیوه زندگی مردم ، تامین عدالت در سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم از جمله اهداف و ماموریت های عرصه حوزه بهداشت بود که بهترین نسخه برا رسیدن به این اهداف راه اندازی خانه بهداشت و ظهور شخصی به نام بهورز بود .

وی با بیان اینکه بهورزان از موثرترین حلقه های سیستم نظام سلامت هستند گفت : بهورزان دوره افتاده ترین نقاط کشور را به هم متصل می کنند و بدون وجود آنها قادر به ارائه مراقبت های اولیه سلامت در نقاط محروم نخواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر بعلت بیماری های غیرواگیر است افزود: اگر امروز بیماری های واگیر به زانو درآمدند و خیلی از بیماری ها را فقط تئوری می خوانید این پیشرفت حاصل تلاش بهورزان بود.

دکتر سلمان زاده بیان کرد : غول بیماریها واگیر به زانو درآمده است ولی این دلیل نمی شود که مراقبت ها رها شوند زیرا باز به وضعیت قبلی بر می گردد .

وی در پایان اذعان داشت : بیش از ۸۵ درصد مرگ میر بعلت بیماری های غیر واگیر است که قابل پیشگیری هستند و بیماران باید شناسایی ودرمان شوند و خیلی ها در معرض خطر هستند هم باید شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند و افراد سالم ها آموزش های لازم را بگیرند و به خود مراقبتی برسند .

در حاشیه این مراسم دکتر صادق شهریاری مدیر شبکه بهداشت باغملک در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هدف از برگزاری این برنامه تجلیل از بهورزان نمونه استان بود که هر سال استان چنین برنامه ای را برای بهورازن در نظر می گیرد و امسال شهرستان باغملک میزبان این برنامه بود.

وی با بیان اینکه بهورزان خط مقدم جبهه بهداشت در پیشگیری از بیماریها هستند عنوان کرد: بهورزان زیرمجموعه دانشگاه جندی شاپور از ۲۲ شهر استان در این مراسم حضور داشتند و حدود ۴۰ نفر از ، بهورزان نمونه ،مدیران مراکزآموزش بهورزی، مدیران بازنشسته و بهورزان دانش آموز تجلیل شدند.

این مراسم که با حضور پرشور بهورزان از سراسر استان برگزار شد شامل بخش های متنوع و شادی بود و بخش جالب مراسم این بود که بعضی از بهورزان با لباس محلی بختیاری ،عربی و… در مراسم حضور پیدا کردند که جلوه ویژه ای به این برنامه بخشید.

سخنرانی دکتر سلمان زاده ، بیان مشکلات بهورزان ، اجرای تصنیف بختیاری ، شاهنامه خوانی ، شعر در وصف بهورزان به زبان محلی ، قرائت پیام ویژه دکتر ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوربه مناسبت روز بهورز ،تقدیر از بهورزان نمونه بخش های مختلف و متنوع این همایش باشکوه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها