مظفری
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی
جعفر صادق اسکندری: امسال ۳۰۰ واحد راکد و غیرفعال استان از طریق سیستم بانکی و با تزریق منابع مالی به میزان ۵۶۰ میلیارد تومان به مدار تولید بازمی‌گردد.
کد خبر: ۸۷۵۶۴۲۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،جعفرصادق اسکندری در گفتگو با خبرنگار بسیج اصناف و بازاریان کشورگفت : هم‌اکنون 120 هزار واحد صنفی فعال و 18 هزار واحد تولیدی صنفی در سطح استان به منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: خوشبختانه آذربایجان‌غربی، استانی مرزی و خدماتی بوده و ضمن صدور 900 میلیون ریالی کالا در سال گذشته، از لحاظ تولیدات متعدد کشاورزی در کشور سرآمد است.

اسکندری با اشاره به اینکه سه محور عملیاتی اقتصاد مقاومتی در سازمان دنبال می‌شود بیان کرد: در این زمینه رونق تولید منطبق بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شامل احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و توسعه طرح‌های صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، ایجاد اشتغال پایدار در بخش اقتصادی استان و نیز توسعه صادرات غیرنفتی از جمله اهداف پیش‌رو به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، 7 هزار و 500 واحد تولیدی در سراسر کشور فعال‌سازی و به مدار تولید بازمی‌گردد.

اسکندری با اشاره به اینکه سال گذشته طرح پایش از واحدهای تولیدی راکد استان انجام شد اظهار داشت: در این ارتباط مشخص شد که 79 درصد واحدها دارای مشکلات مالی و بدهی‌های معوق بوده و بنابراین این مطلب نشان می‌دهد که تزریق منابع جزو اولویت‌های کاری باید باشد.

وی همچنین بیان کرد: امسال 300 واحد راکد و غیرفعال استان از طریق سیستم بانکی و با تزریق منابع مالی به میزان 560 میلیارد تومان به مدار تولید بازمی‌گردد.

اسکندری گفت: از سوی دیگر به عارضه‌یابی واحدهای تولیدی معدن و صنف در سازمان اقدام شده چون بخش اعظم شاغلان استان در واحدهای تولیدی صنفی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به پروژه های افتتاحی هفته دولت بیان کرد: در این هفته 28 واحد تولیدی که در اشتغال و ارزش افزوده نقش دارند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: آذربایجان‌غربی از نظر ذخایر و تنوع معدنی جزو سه استان نخست کشور بوده و در سال گذشته 16 میلیون تن ماده معدنی از استان استخراج و صادر شد.

اسکندری از انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی در استان خبر داد و بیان کرد: از سال 53 این پایش در استان انجام نشده بود و در این باره، دو پهنای جنوب و شمال استان در حال مطالعه است.

ارسال نظرات