خبرهای داغ:
دکتر کریم زارع در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: قبلاً نگاه خوبی به دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌شد اما الآن این دانشگاه به یک دانشگاه معتبر در سطح دنیا تبدیل‌شده است و هم‌اکنون 11 هزار و 500 عضو از دانشگاه‌های دولتی عضو باشگاه هستند.
کد خبر: ۸۷۵۶۴۴۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: امروز افتخارمان اینست که کنفرانس‌های بین‌المللی باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه‌های دولتی نیز برگزار می‌شود و هم‌اکنون 5 کنفرانس در دانشگاه امیرکبیر، 3 کنفرانس در دانشگاه علم و صنعت و 2 کنفرانس دیگر در دانشگاه خواجه نصیر برگزارشده است و این نشان‌دهنده اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بابیان اینکه قبلاً نگاه خوبی به دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌شد افزود: این دانشگاه به یک دانشگاه معتبر در سطح دنیا تبدیل شده است و امروز می‌بینیم وزیر مهمی در دولت عضو هیات امنای باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی است و هم‌اکنون 11 هزار و 500 عضو از دانشگاه‌های دولتی نیز عضو باشگاه هستند.

زارع با اشاره به اینکه 43درصد از چهره‌های درخشان باشگاه از دانشگاه‌های دولتی یا خارج از کشور و نیز دانشگاه آزاد هستند تصریح کرد: بنابراین باشگاه می‌تواند هم‌اکنون به‌عنوان بازویی در امتداد دانشگاه در رفع مشکلات آن سهیم باشد.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بابیان اینکه 3 هزار و 650 اختراع در باشگاه ثبت‌شده که یک‌صد عدد آن در حال تجاری شدن یا تجاری شده است خواستار رفع پیچ‌وخم‌های اداری در امور پژوهشگران برتر دانشگاه شد و گفت: باید درروند اداری تسهیل کنیم و یا در این زمینه اختیارات بیشتری به باشگاه داده شود تا کارها سریع‌تر انجام گیرد.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ای که در نظر گرفته‌ایم باید حداقل 5 درصد از کل دانشجویان عضو باشگاه باشند.

کریم زارع اظهار کرد: باشگاه می‌تواند در کل زمین‌هایی که دانشگاه دارد برنامه‌هایی را به لحاظ صنعتی و کشاورزی اجرا کند و این کار می‌تواند گام مهمی در اشتغال‌زایی باشد و در این زمینه ما می‌توانیم واحد شاهرود را به‌عنوان نمونه انتخاب کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه باشگاه پژوهشگران جوان می‌تواند بازوی توانمند بنیاد ملی نخبگان کشور باشد گفت: 28/11 درصد کل تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی در اسکوپوس، مربوط به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این دانشگاه است.

دکتر محمود طاهری از اساتید دانشگاه‌های فرانسه نیز که در این نشست حضور داشت گفت: وقتی این‌همه پیشرفت را در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود می‌بینم لذت می‌برم و خوشحالم که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود روزبه‌روز در حال ترقی است.

وی افزود: 50 سال قبل در شاهرود 51 نفر فارغ‌التحصیل از رشته تجربی ، 45 نفر رشته ادبی و 51 نفر ریاضی داشت که نشانگر سطح بالای علمی این شهر بود و اکنون هم می‌بینیم محققان و تحصیل‌کردگان شاهرودی در تمام دنیا حضوری چشمگیر دارند.

در این دیدار دکتر سید حسین بدیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بابیان اینکه این واحد دانشگاهی حرف اول را به لحاظ پژوهشی در استان می‌زند گفت: هم‌اکنون این دانشگاه به لحاظ طرح‌های برون دانشگاهی جزو سه واحد دانشگاهی برتر در ایران است و این نشانگر اهمیت بالای پژوهش در بین اساتید و دانشجویان این مجموعه بزرگ است.

وی خواستار همکاری بیشتر باشگاه پژوهشگران و نخبگان با این دانشگاه شد و افزود: دانشگاه حمایت لازم را از این باشگاه می‌کند و به آن اعتقاد دارد.

دکتر صاحبعلی منافی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز ضمن ارائه گزارشی از حوزه پژوهش گفت: واحد دانشگاهی شاهرود دارای 650 مقاله ISI ایمپکت فکتوردار، 180 مقاله علمی پژوهشی ، بالغ‌بر 2000 مقاله کنفرانسی و 17 مورد اختراع است.

وی افزود: 3 شرکت دانش‌بنیان نیز با تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به فعالیت هستند و به‌زودی مرکز رشد این دانشگاه نیز آغاز بکار می‌کند.

دکتر محمد محمدیون رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد دانشگاهی شاهرود هم در این نشست گفت: اعضای باشگاه هم‌اکنون از 2 عضو به 25 عضو رسیده است و در این رابطه مقالات خوبی نیز از سوی اعضای باشگاه ارائه‌شده و عده‌ای هم با توجه به واجد شرایط بودن از سوی این واحد دانشگاهی برای عضویت در باشگاه منتظر پاسخ سازمان هستند.

دکتر سلامی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی از دیگر سخنرانان این جلسه بود که گزارشی از وضعیت رشته‌ها و حوزه آموزش ارائه کرد.

دکتر کریم زارع در پایان در دیداری با اعضای دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با نظرات و پیشنهاد‌های آنان در مورد عملکرد بهتر این باشگاه آشنا شد و به سؤالات آنان پاسخ گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها