سازمان عفو بین‌الملل در تمجید از این مستند دروغین نوشته است: «پرداختن به هنر در ایران می‌تواند به عنوان جرمی بزرگ سریعاْ مورد پیگرد قضایی قرار گیرد و مستند "ایران پرجوش و خروش" نمایش یکی از این نمونه‌هاست.»
کد خبر: ۸۷۵۶۴۹۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، آلمان ها در چند وقت اخیر در حوزه مداخله در امور داخلی کشورمان حسابی سنگ تمام گذاشته اند، از مصاحبه وزیر اقتصادش با اشپیگل بگیریم که همین یکی دو روز پیش گفته بود ایران برای رابطه داشتن با آلمان باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد تا جشنواره فیلم برلین و تقدیر از هنرمند ضدایرانی و طرد شده از جامعه. حالا در ادامه همین مسیر قرار است مستندی ضد ایرانی با نام "ایران پرجوش و خروش" در سینماهای آلمان به اکران عمومی درآید.
تصویر اکران عمومی فیلمی ضدایرانی در سینماهای آلمان

به گزارش جام جم آنلاین، این مستند ضد ایرانی ساخته کارگردانی به نام سوزانه رگینا مویرس است و جالب این که بلافاصله و همزمان با اکران این فیلم سازمان مداخله گر عفو بین‌الملل هم اطلاعیه ای صادر کرده و از فشار بر هنرمندان در ایران سخنانی سراسر کذب مطرح کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در تمجید از این مستند دروغین نوشته است: «پرداختن به هنر در ایران می‌تواند به عنوان جرمی بزرگ سریعاْ مورد پیگرد قضایی قرار گیرد و مستند "ایران پرجوش و خروش" نمایش یکی از این نمونه‌هاست.»

جالب است بدانید که نخستین اکران این مستند مجعول در جشنواره لوکارنو سوئیس و در بخش "پانوراما" به نمایش درآمد، این مستند که متاسفانه بدون نظارت و دقت لازم توسط وزارت خارجه در داخل کشور و در جریان سفر این فیلمساز آلمانی به ایران به صورت مخفیانه و زیرزمینی ساخته شده است، بسیاری از صحنه‌های فیلم با دوربین تلفن همراه ضبط شده است.

داستان این مستند درباره زندگی و فعالیت دو "دی جی" ایرانی به نام‌های انوش و آرش است که به صورت مخفیانه در پارتی‌های شبانه در ایران برای مهمانان موسیقی ‌اجرا می‌کنند. آنها حتی در بیابان‌ جشن می‌گیرند و با اجرای موسیقی تکنو مهمانان خود را به وجد می‌آورند.
 
سرانجام این ‌دو آلبومی تهیه می‌کنند و می‌کوشند تا از وزارت ارشاد برای آن مجوز انتشار بگیرند. اما موفق نمی‌شوند و با تولید و توزیع غیرمجاز خود را به خطر می‌اندازند. انوش و آرش سرانجام ایران را به مقصد سوئیس یعنی همان جایی که فیلم برای نخستین بار اکران شد ، ترک می‌کنند و در آنجا تقاضای پناهندگی می‌دهند.

این مستند به طور غیرقابل قبولی صحنه هایی از مهمانان در برهی مهمانی ها را در تهران به تصویر می کشد.
منبع: مشرق
ارسال نظرات