استاندار کردستان گفت: مدیریت و توان بالای سپاه موجب شده است، در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم به عنوان یکی از آرمان‌های امام راحل به بهترین شیوه نقش‌ آفرینی کند.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۱۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در مراسم بهره‌برداری از بیش از یک‌هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کردستان، اظهار کرد: بهره‌برداری از بیش از 3 هزار و 70 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه و در دست اجرا بودن بیش از 500 پروژه محرومیت‌زدایی دیگر نشان از عزم جدی این نهاد انقلابی در حوزه محرومیت‌زدایی به عنوان اصل مهم نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بیانات و اعلامیه‌هایی که صادر می‌کردند همواره موضوع محرومیت‌زدایی را گوش‌زد می‌کردند و یکی از اهداف اصلی از بنا نهادن این انقلاب را محرومیت‌زدایی عنوان می‌کردند.

این مسؤول با بیان اینکه در 12 بهمن ماه سال 57 امام خمینی رفع محرومیت از چهره شهرها و روستاها را نیازمند زمانی 20 ساله عنوان کردند، گفت: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب، قدرت‌هایی که نمی‌خواستند توسعه و پیشرفت نظامی را که متکی به ارزش‌های اسلامی است ببینند توطئه‌هایی را برای ضربه‌زدن به ما پیاده کردند.

به گفته زاهدی، دشمن در آغازین روزهای پیروزی انقلاب با تحریک گروهک‌های معاند و بعد از آن تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم‌های ظالمانه محرومیتی را که در کشور وجود داشت، مضاعف‌تر کردند.

استاندار کردستان گفت: با تلاش مجموعه انقلاب، امروز شاهد آن هستیم که نه تنها شهرها بلکه تمام روستاهای کشور از امکانات و خدمات بسیار شایسته‌ای برخوردار هستند، البته برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به تلاش بیشتری داریم.

زاهدی به نقش و رسالت نیروهای مسلح در کشورهای دنیا، گفت: سپاه پاسداران مانند تمام نیروهای مسلح دنیا یک نیروی نظامی بوده و رسالت دفاع از کشور را در زمان حمله دشمنان دارد و در زمان صلح نیز باید در راستای ارتقای توان نظامی خود گام بردارد.

این مسؤول گفت: با توجه به اینکه ماهیت انقلاب ما با تمام انقلاب‌های دنیا فرق می‌کند در نتیجه کارکرد نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های آن نیز باید با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مشابه خود در کشورهای دیگر فرق داشته باشد.

وی گفت: بر اساس آنچه در دنیا عرف است توقع از سپاه پاسداران شاید دفاع از کشور در برابر حمله دشمنان و تقویت نیرو و توان نظامی خود در زمان آرامش کشور باشد، اما مدیریت و توان بالای این نیرو موجب شده در کنار این مهم به بحث محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم که یکی از آرمان‌های امام راحل است ورود و به بهترین شیوه نقش‌ آفرینی کند.

استاندار کردستان افزود: یکی از مشکلات اساسی که در روستاها داریم و موجب شده که مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی روز به روز افزایش پیدا کند عدم دستیابی روستائیان به نیازهای فرهنگی، اجتماعی و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: امکاناتی را که در شهرها وجود دارد در روستاها نداریم و امکانات موجود در روستاها روستائیان را برای تولید در روستاها نگه نمی‌دارد.

زاهدی با بیان اینکه تولید و اقتصاد در روستاهای ما توجیه‌دار نیست، گفت: زندگی در روستا یک زندگی توجیه‌دار برای روستائیان از نظر اقتصادی نبوده و امکانات مورد نیاز برای آنها متاسفانه آنگونه که باید فراهم نیست.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تلاش در راستای اقتصادی کردن زندگی در روستاها امری ضروری است، چراکه اگر روستائیان ما درآمد کافی داشته‌ باشند سایر مشکلات آنها نیز حل می‌شود.

وی اظهار کرد: توسعه و آبادانی روستاها بحث مهمی است که در نظام اسلامی و در دولت و سایر سازمان‌ها و نهادهای انقلابی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در استان همراه و همگام با سپاه بیت‌المقدس برای اجرای پروژه‌ها محورمیت‌زدایی و زدودن چهره فقر از روستاها گام بر می‌دارند.

ارسال نظرات