مدیر کل کمیته امداد کردستان عنوان کرد

بازگشت 600 دانشجو و دانش‌آموز بی‌بضاعت ترک‌تحصیلی به آموزش مجدد

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: به همت این نهاد و کمک‌های مردمی، 600 دانش‌آموز و دانشجوی ترک تحصیلی و بی‌بضاعت به آموزش مجدد روی آوردند.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۳۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد در مراسم زنگ عاطفه‌ها که به صورت نمادین توسط کمیته امداد امام خمینی و آموزش و پرورش در مدرسه استقلال سنندج برگزار شد، اظهار کرد: افزایش اثربخشی جشن عاطفه‌ها با رویکرد تعاملی و کاهش نیازهای اساسی دانش‌آموزان قبل از شروع سال تحصیلی از اهداف عمده این نهاد است.

وی از نواختن زنگ عاطفه‌ها در 700 مدرسه سطح استان کردستان خبر داد و افزود: به دنبال بازخورد و ترویج این سنت حسنه الهی در مساجد، مدارس و محلات هستیم و امیدواریم نیاز نیازمندان میان اقوام و فامیل متمکن تامین و دیگر مراجعه‌کننده نیازمند به کمیته امداد نداشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان تقویت فرهنگ احسان، نوع‌دوستی و انفاق میان نسل جدید را از ضروریات دانست و گفت: به همت و تلاش کمیته امداد و کمک‌های مردمی، 600 دانش‌آموز و دانشجوی بی‌بضاعت و ترک تحصیلی به آموزش مجدد روی آوردند.

موسی‌نژاد با ایجاد نگرش و حس خوب در مردم با تغییر در رویکرد برگزاری این جشن را از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد دانست و تصریح کرد: تمامی کمک‌هایی که توسط مدیر مدرسه جمع‌آوری خواهد شد در اختیار اولیای دانش‌آموز بی‌بضاعت و نیازمند قرار می‌گیرد.

وی از تحقق یک میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 94 را با رشد 114 درصد درآمدی جشن عاطفه‌ها خبر داد و افزود: از این میان، شهرستان کامیاران 201 درصد بیشترین و شهرستان سنندج با 51درصد کمترین تحقق برنامه بوده است.

موسی‌نژاد عملکرد و برنامه‌های جشن عاطفه‌ها در سال 94 و مبلغ پیش‌بینی‌شده را جمعا 13 میلیارد و496 میلیون ریال اعلام و مبلغی بالغ بر دو میلیارد و300 میلیون ریال به صورت نقدی، کالای اهدا شده را دو میلیون و750 میلیون ریال، مراکز نیکوکاری را 2 میلیون و200 میلیون ریال و انتظامی 6 میلیارد و 246 میلیون ریال عنوان کرد.

این مسؤول گفت: هدف‌گذاری جشن عاطفه‌ها در سال 95 کل استان کردستان یک میلیارد و 100 میلیون ریال است که 25شهریورماه امسال مرحله اول این جشن، با برقراری ارتباط چهره به چهره و برگزاری جشنواره با کمک خیرین و نیکوکاران و امروز مرحله دوم آن با نواختن زنگ عاطفه در مدارس آغاز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان تصریح کرد: کل درآمدهای جمع‌آوری شده در مرحله اول جشن عاطفه،‌ 64 تعهدات پیش‌بینی‌شده است.

موسی‌نژاد از حضور 10هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند در استان کردستان خبر داد و افزود: با همت مردم و متولیان و خیرین امیدواریم همه این عزیزان بتوانند به تحصیل ادامه و کمیته امداد را در این راه یاری و استعانت کنند.

وی در پایان از جمع‌آوری بیش از 700 میلیون تومان کمک‌های مردمی استان کردستان به دانش‌آموزان مستمند و نیازمند خبر داد و افزود: نیت همه ما کمک و برآورد کردن نیازهای دانش‌آموزان مستحق و تحصیل و کسب علم و دانش توسط این سرمایه‌های کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار