بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان:

برگزاری همایش رؤسای هیئتهای مذهبی در شهرستان طارم

بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان همایش رؤسای هیئتهای مذهبی شهرستان طارم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۳۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان همایش رؤسای هیئتهای مذهبی شهرستان طارم با حضور روحانیون، خادمین، مادحین، مسئولین ادارات و فعالان عرصه فرهنگ دینی در محل ستاد تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان طارم پور در این همایش ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش گفت: موعظه و نصیحت شدن یک اصل مهم در مجالس عزاداری امام حسین(ع) است.

حجت الإسلام محمد صادقی افزود: در مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) باید نقش اصلی با منبر و روضه باشد و مسأله تبلیغ یک مسأله صوری و نمایشی نباشد.

وی اظهار داشت: مسأله دیگری که با آگاهی مردم عزیز تقریبا در حاشیه است اما کم و بیش مشاهده می شود مسأله قمه زنی در عزای امام حسین(ع) است بنابراین مسأله قمه زنی بیشترین منفعتش برای دشمنان اسلام است.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به اهمیت ریختن اشک در ماتم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: سه گونه اشک با ارزش در نزد خداوند متعال که در قرآن هم یاد شده است عبارتند از اشک انسانهای حق شناس ، اشک در سحرگاه از خوف خدا و اشک بر امام حسین(ع) می باشد.

حجت الإسلام صادقی پور خاطرنشان ساخت: اشک بر حضرت امام حسین(ع) با ارزش است بنابراین آن چیزهایی که در عزاداری ارزش دارد باید به آنها توجه خاصی شود چون از اولین پیامبر خداوند حضرت آدم تا آخرین وصی پروردگار یعنی امام عصر(عج) بر اشک و گریه بر امام حسین(ع) مبتلا شده اند.

ارسال نظرات