خبرهای داغ:
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

روحانیت امروز باید با ادبیات جوان پسند به میدان برود/ روحانیون، مسلح به سلاح فضای مجازی شوند

همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان برخوار در بیت آیت الله ناصری (دامت برکاته) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۸۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان برخوار که در بیت آیت الله ناصری (دامت برکاته) برگزار شد، نقش روحانیت را در دفاع مقدس مهم و اثرگذار دانست و گفت: بیش از ۵۰ درصد پیروزی رزمندگان اسلام مرهون حضور روحانیون در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود.

حجت الاسلام و المسلمین سالک خاطرنشان کرد: شهید میثمی، شهید مصطفی ردانی پور و سایر روحانیون شهید در جنگ تحمیلی نقش بسزایی در افزایش روحیه رزمندگان داشتند و توانستند با استفاده از جایگاه و مقامی که لباس پیامبر به آن ها داده بود و با استفاده از منابر و تریبون ها در اعزام جوانان و مردم نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.
وی ضمن اشاره به اتمام جنگ سخت و آغاز جنگ نرم، اذعان کرد: دشمنان اسلام می خواهند فاصله ۱۵ سانتی متری بین دو گوش جوانان و مردم را تسخیر و آن ها را استثمار فکری کنند.

سالک با بیان اینکه جوانی که قوه فکر و تعقل از او گرفته شود، افکار وهابی و داعشی را به راحتی می پذیرد، به روحانیون تاکید کرد:روحانیون با شناخت شرایط زمانی و مکانی باید مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و جامعه را تحلیل کنند.

این مسئول ضمن اشاره به تشنگی و استقبال گسترده شرق و غرب به اسلام و قرآن گفت: امروزه جوانان نیاز شدید به معارف دین به خصوص موضوعات معرفتی و عرفانی دارند.

استفاده از تریبون مساجد و هیئت ها برای پاسخ به شبهات جوانان

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه روحانیون نباید نسبت به شبهات دینی و اعتقادی جوانان سکوت کنند، اضافه کرد: هم اکنون ۷ هزار شبهه در افکار جوانان مطرح شده است که نیاز است از تریبون مساجد و هیئت ها برای پاسخگویی به آن ها استفاده شود.

سالک پس از ارائه آماری از فعالیت های شبکه معاند فارسی زبان، عنوان کرد: اگر هر یک از شما روحانیون در هر منبر خود به طور میانگین ۱۵۰ نفر مخاطب دارید، امروزه ماهواره ها برای میلیون ها نفر به طور ۲۴ ساعت فعالیت می کنند و جریان آن ها؛ یک جریان فکری است.

وی ضمن اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی گفت: برای روحانیت امروز تکلیف است که به سلاح فضای مجازی مسلح شوند، باید هر مسجد یک پایگاه اینترنتی فعال داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش مخاطب شناسی در بیان موضوعات سخنرانی ها اشاره کرد و افزود: روحانیت امروز باید با ادبیات جوان پسند به میدان برود و این نیازمند تلاش و کسب هنر است.

سالک ادامه داد: روحانیون شهرستان برخوار نباید در اشراف به احکام، تفاسیر آیات قرآن، روایات و کلام اهل بیت در تحلیل سیاسی اجتماعی و آنچه در پیرامون جامعه هر روز اتفاق می افتد، ضعف داشته باشند.

وی ضمن اشاره به خاطره ای از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بزرگان دین ما همچون آیت الله استاد شهید مطهری، آیت الله فلسفی و مقام معظم رهبری برای آن که در جایی سخنرانی کنند با آن که اطلاعات ذهنی فراوانی داشتند، باز به مطالعه می پرداختند.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: روحانی امروز اگر صرفا به ذهنیات خود اکتفا کند، برای جوانان تکراری می شود و مخاطب خود را از دست می دهد.

ارسال نظرات