به مناسبت هفته سالمند مرکز سلامت خردمندان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۵۶۵۸۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به مناسبت هفته سالمند مرکز سلامت خردمندان توسط حضرت آیت ا... خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و با حضور دکتر بیگلری ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان، دکتر صائینی معاون بهداشتی دانشگاه، جمعی از مسئولین و کارشناسان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است، در این مرکز با تأکید بر تکریم و رعایت شأن و منزلت سالمندان و با فراهم کردن محیطی شاد و مفرح سالمندان را گرد هم جمع نموده و با استفاده از توانمندی های خودشان به حضور و مشارکت مؤثر و کارآمد آنان در جامعه رونق می بخشد و علاوه بر آموزش شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی، آموزش های دیگری نیز از قبیل هنرهای دستی ، قرآن و احکام ، اخلاق اسلامی ، تغذیه سالم و بومی ، سواد آموزی و سایر آموزشها با توجه به درخواست و نیاز آنان و توسط سالمندان توانمند ارائه خواهد شد.

همچنین فضایی فراهم خواهد نمود تا به صورت هفتگی سالمندان با نوه های خود محفلی با شکوه بسازند و راز و رمز زندگی پر فراز و نشیب زندگی و تجربه های گرانقدر خود در اختیار نوه های خود قرار داده و قصه های به فراموش سپرده شده عصر خود را نسل به نسل و سینه به سینه باز گو نمایند و فرزندان نیز بیش از بیش احترام تکریم و بزرگان خویش را فراگیرند.

بازدید ازموزه ها و آثار باستانی شهر و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی از دیگر برنامه های این مرکز است که با مشارکت سایر ادارات و ارگانها انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است اطلاع رسانی و آگاهی درباره شیوه زندگی سالم از قبیل رژیم غذایی سالم و متعادل، نیاز به تمرینات کافی و مناسب بدنی ، احتراز از استعمال دخانیات و مسائل مهم بهداشتی دیگر از جمله آموزش هایی هستند که با آگاهی و کار بست آن در زندگی روزمره می توان فرایند پیری را به دورانی مطلوب و لذت بخش توام با سلامت تبدیل کرد به همین منظور مرکز سلامت سالمندان در منطقه اسلام آباد با اهداف تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی ،روانی و معنوی سالمندان، بهره مندی ازکیفیت زندگی بهتر،تداوم حضور و مشارکت موثر،کارآمد در جامعه،تقویت روحیه خود باوری اعتماد به نفس، توسعه ظرفیت ها و همکار های درون و برون بخشی، انتقال تجارب و مهارت حل مسئله، آموزش شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی، تقویت ارتباط بین نسلی تجهیز و راه اندازی شد .

ارسال نظرات