خبرهای داغ:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی :

توجه جدی به کارآفرینی یکی از راههای ایجاد و توسعه اشتغال در استان است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین راههای توسعه و ایجاد اشتغال در استان کارآفرینی است و باید روحیه کارآفرینی را در جوانان زنده کنیم .
کد خبر: ۸۷۵۶۶۴۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی صبح امروز در آیین امضاء تفاهم نامه دوجانبه با رئیس واحد جهاد دانشگاهی بیرجند، اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ تعاون و کار آفرینی و افزایش اشتغال پایدار و بهبود فضای کسب و کار و توسعه منابع انسانی در استان را برای پیشرفت و بهبود اشتغال در استان مهم دانست و گفت: با ارتقای سطح دانش و مهارت می توان افزایش بهره وری جوانان در استان را شاهد باشیم .

وی افزود: گسترش همکاری های آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی با عنایت به توان گسترده و راهبردی جهاد دانشگاهی برای توان افزایی جامعه هدف وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نقش محوری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در گسترش تعاونی ها ، کارآفرینی ، اشتغالزایی و تامین رفاه اجتماعی ، در راستای همکاری مشترک جهت استفاده مطلوب از ظرفیت ها و توانایی های علمی، پژوهشی و آموزشی بسیار مهم است .

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی استفاده بهینه از فرصتهای علمی، مدیریتی، تخصصی و کاربردی طرفین را راهی برای توسعه فعالیت ها و بهره گیری متقابل از ظرفیت های موجود دانست و گفت: گسترش همکاری های مشترک در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اطلاع رسانی، مشاوره شغلی و کار آفرینی می تواند در توانمند سازی و توسعه کیفی منابع انسانی و جامعه هدف بسیار ارزنده باشد.

وی همکاری در حوزه های مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال را برای استان بسیار مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین راههای توسعه و ایجاد اشتغال در استان کارآفرینی است و باید روحیه کارآفرینی را در جوانان زنده کنیم .

محمد سنجری هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ایجاد همکاری مشترک در زمینه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی، آموزشی و ترویجی با استفاده از امکانات طرفین اعم از توانمندی های علمی، نیروی انسانی، اطلاعاتی و فنی برای رفع نیازهای آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی دانست و گفت: برگزاری گردهمایی ها، سمینارها، همایش ها، کارگاه ها و نشست های مشترک علمی در راستای شرح وظایف و مأموریت های طرفین، بهترین راه برای معرفی ظرفیت های بازار کار است.

وی گفت: با استفاده متقابل از ظرفیت های علمی، تخصصی، منابع و امکانات طرفین می توان با ایجاد هماهنگی در خصوص برگزاری تورهای دانشجویی به منظور بازدید از بنگاه های اقتصادی و شركت هاي تعاوني استان با موضوعیت شناخت بازار کار؛ ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی ، تعاون و سایر موضوعات مرتبط برای دانشجویان مطرح کرد تا انگیزه ای برای ایجاد فکر کارآفرینانه برای اشتغال آینده آنها ایجاد شود .

وی گفت: اجرای طرح های مشترک در خصوص توانمند سازی فارغ التحصیلان و افراد جویای کار، برای ورود به بازار کار نیز در دستور کار قرار دارد .

محمد سنجری فراهم نمودن زمینه ایجاد تعاونی در خصوص بهینه سازی تولید و فرآوری گیاهان دارویی در روستاها و ساير موضوعات با اولويت فارغ التحصيلان دانشگاهي و شركت هاي تعاوني دانش بنيان با مدیریت جهاد دانشگاهی را بهترین راه برای ایجاد و حمایت از طرح دهکده دارویی در استان دانست و گفت: با ایجاد تعاونی می توان زمینه های تولید گیاهان دارویی در استان را گسترش و از فارغ التحصیلان در اجرای این طرح مفید حمایت کرد.

وی همكاري و هماهنگي جهت بهره مندي جامعه هدف اداره كل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ظرفيت اساتيد دانشگاهي در راستاي توانمندي مديريت و منابع انساني بنگاههاي اقتصادي را خواستار شد .

جلال الدین صادقی رئیس واحد جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه فراهم نمودن شرایط لازم جهت مشارکت و بهره مندی کارکنان و مخاطبین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ها و فعالیت های آموزشی ، فرهنگی ،قرآنی ،گردشگری و سایر خدمات جهاد در دستور کار است گفت: وقتی در استان طرحی برای اجرا مطرح می شود یک سازمان به تنهایی نمی تواند بدون کمک سایر سازمان ها طرح های قابل اجرا را به اتمام برساند .

وی گفت: همکاری در زمینه های مختلف از جمله اجرای طرح های اشتغال زا باید با همکاری سایر سازمان های اجرایی شود .

وی با اشاره به طرح دهکده گیاهان دارویی در استان گفت: متاسفانه روحیه همکاری و مشارکت در اجرای طرح ها در استان بسیار پایین و رغبتی برای اجرای طرح های اشتغال زا در استان دیده نمی شود.

وی ابراز امیدواری کرد با امضاء تفاهم نامه دو جانبه بتوانیم گام موثری برای پیشرفت استان و اجرای روحیه کارآفرینی و تعاون در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برداشته شود و شاهد توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی باشیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها