مدیر عامل شرکت منابع آب کشور گفت: ساختار مدیریت آب کشور دچار مشکل است که نگاه منطقه ای به موضوع آب به جای نگاه حوزه ای از جمله مشکلات می‌باشد.
کد خبر: ۸۷۵۶۷۸۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت منابع آب کشور نیز در آئین تکریم و معارفه مدیر عامل آب منطقه ای استان، اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به اینکه متوسط کشوری با دو درصد کاهش بارندگی روبرو بودیم ولی متاسفانه در برخی نقاط مثل استان چهارمحال و بختیاری با 17درصد کمبود بارش مواجه بودیم که این استان و استان اصفهان آسیب جدی را از بی آبی و خشکسالی متحمل شده اند.

محمد حاج رسولی افزود: ساختار مدیریت آب در بخش آب کشور متاسفانه دچار مشکل است و بیان این مطلب که بگوییم آب فقط وزارت نیرو اشتباه است زیرا درصورتی که آمایش نداشته باشیم و یا اینکه قانون گذاری قانونی تصویب کنه که تضاد با قانون داشته باشد و همچنین نگاه منطقه ای به این موضوع به جای نگاه حوزه ای از جمله مشکلات در زمینه آب است که این مشکل با پیوستگی در همه ارکان برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث شورای عالی آب به عنوان ابزار بالا دستی وجود داشت و از سال81 که مصوبه شورای عالی آب تاسیس شد تا سال 92 فقط هفت جلسه تشکیل شده بود که خوشبختانه در حال حاضر از آن تاریخ تا کنون بیش از 18 جلسه شورای آب تشکیل شده که نشان از توجه به مسئله آب در کشور است.

حاج رسولی ها تصریح کرد: دومین چالش ما صیانت از آب های زیر زمینی است که زنگ خطر ی محسوب میشود.اگر یک تالاب از دریاچه ارومیه روی زمین دیده میشود که مشکل داراست در زیر زمین 300تالاب دچار مشکل است که همه اینها برای ما دریاچه ارومیه است.

وی افزود: 330 دشت کشور دچار این معضل شده که هشت دشت آن در سطح استان چهارمحال و بختیاری است.

مدیر عامل شرکت آب کشور با بیان این مطلب که 180 هزار میلیارد تومان سفره ناتمام در کشور پهن شده است، خاطرنشان کرد: واقعیات این طرح ها، طرح های عمرانی است که باید در کشور اولویت بندی شود تا بتوانیم نسبت به توان مالی کشور اجرایی شود.

وی همچنین افزود: در خصوص تامین آب شرب روستاها آقای لاریجانی موافقت کردن که 500میلیارد دلار به مشکل آب روستاها و تامین آب مجتمع ها اختصاص یابد.

این مسئول در پایان خواستار یک دل شدن مجموع استان چهارمحال و بختیاری شد و گفت: باید یک حرف از دل این استان بیرون آید تا بتوان پروژه های استان را عملی کرد.

حاج رسولی خاطرنشان کرد: در زمینه هایی چون سد ونک، باباحیدر، سبزکوه، باید یک صدای موحد و یک تیم کارشناسی باهماهنگی عمل کنند تا بتوان به نتایج مطلوب رساندهم

قابل ذکر است در پایان از زحمات اقای صابرپور در زمینه فعالیت برای اب استان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات