گزارش «بسیج» از هفدهمین همایش فرماندهان بسیج صنعت نفت
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:کارکنان صنعت نفت، بچه های بسیجی و انقلابی هستند و با اعتقاد و دل و جان کار می کنند و خاکریزهای نفتی را به خارجیان واگذار نخواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۵۶۸۴۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی کاردر صبح امروز (دوشنبه، ١٢ مهرماه) در هفدهمین فرماندهان بسیج صنعت نفت با گرامیداشت ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع) گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های نظام و انقلاب از طرف ایشان، تکلیف ما مشخص شد.

وی ادامه داد: ما اکنون موفق شدیم سهمیه تولید خود را در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) حفظ کنیم اما در عین حال باید مدنظر داشته باشیم که رقیبان ما با شتاب در حال رقابت هستند و ما نباید در توسعه و برداشت از ذخایر نفت و گاز خود عقب بمانیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران در بخش‌های بالا دستی فعالیت مطلوبی دارد و باید در دیگر بخش‌ها اهداف مورد نظر نظام و کشور را محقق کنیم؛ ما در افزایش ظرفیت تولید نفت همه تلاش‌ خود را به کار گرفته ایم.

کاردر به اهداف افزایش ظرفیت تولید نفت در آینده اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید نفت خام ایران باید به ٥,٢ یا ٥.٧ میلیون بشکه در روز برسد.

کاردر گفت: کارکنان صنعت نفت، افرادی بسیجی و انقلابی هستند و با اعتقاد و دل و جان کار می کنند و خاکریزهای نفتی را به خارجیان واگذار نخواهند کرد.

وی افزود: نظام ما مقتدر است، صنعت نفت دقت و توجه لازم را به مسائل نفتی دارد، الگوی جدید قراردادهای نفتی با مدل های پیشین قراردادی صنعت نفت تفاوت چندانی ندارد.

وی درباره فعالیت قطر در لایه نفتی میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: کشور قطر اکنون روزانه ٣٥٠ هزار بشکه نفت خام از این لایه مشترک نفتی برداشت می کند، در حالی که ما هنوز موفق به استحصال نفت از آن نشدیم.

کاردر ادامه داد: ما باید با فناوری روزآمد، حق خود را از میدان‌های مشترک بگیریم و حرف امتیاز دادن به خارجی‌ها حرف بی ربطی است و ما به هیچ وجه قبول نداریم زیرا در بحث قراردادهای نفتی ما با پیمانکاران خارجی همه شرایط و قوانین خود را گوشزد و اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: ایران باید صحنه نفتی را از آنها بگیریم و با همه توان و قوا از توسعه میدان‌های نفت و گازی خود حمایت و پشتیبانی کنیم زیرا ما در اقتصاد کشور پیشرو هستیم و با همین مقدار افزایش صادرات نفت در پسابرجام توانستیم رشد اقتصادی کشور را بهبود بخشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تصریح کرد: ما اکنون باید کاری کنیم که کشورهای دیگر به ما وابسته بشوند زیرا کشوری مانند عربستان اکنون گام به گام قراردادها و مذاکرات نفتی ایران با دیگر کشورها را زیر نظر دارد و با تخفیف‌های زیاد سعی در جذب مشتریان بیشتر برای نفت خام خود دارند.

کاردر ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران در تعامل بین المللی خود توانسته به شبکه مویرگی صنعتی دست یابد و دیگر کشورها را به خود وابسته کند تا کسی جرات تحریم صنعت نفت ایران را نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ابتدای سخنان خود عنوان کرد: تداوم این همایش‌ها سبب انتقال ایده ها و ارزش های بسیجی به جوانان در صنعت نفت می شود.

ارسال نظرات