مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان استان گیلان با بیان اینکه دانشجویان به راحتی می توانند برای سفر اربعین اقدام ومراحل قانونی خروج ازکشور را درابتدا، با مراجعه به بسیج دانشجویی طی کنند، گفت: 20 و21 آبان دانشگاهیان به پیاده روی اربعین اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۷۵۶۸۶۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان؛ محمدعلی شیاسی درنشست خبری با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین و برگزاری مراسم اربعین درکربلا اظهارکرد: شورای سیاستگزاری ستاد اربعین دراستان وکشور تشکیل شده است تا هماهنگی ها برای اعزام دانشگاهیان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ازسال گذشته با تشکیلِ ستاد بزرگداشت اربعین، تعدادی ازدانشجویان را اعزام کردیم، اعلام کرد: امسال باتدابیری که پیش بینی شده است، ستاد اربعین دانشگاهیان متشکل از کمیته هایِ اطلاع رسانی و تبلیغات، ثبت نام و پشتیبانی، فرهنگی، بین الملل، کمیته مشارکت های مردمی و مالی وبرنامه ریزی زمینه های اعزام آسان دانشجویان فراهم شده است.

مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان استان گیلان با تاکید بر تسهیل شدن خروج دانشجویان از کشور برای شرکت درمراسم اربعین افزود: کلیه دانشجویان با مراجعه به بسیج دانشجویی دانشگاه خود می توانند با دریافت فرم تعهد و محضری کردن  امضاء، همراه یک ضامن بقیه مراحل خروج قانونی ازکشور را به راحتی انجام دهند.

شیاسی با بیان اینکه ضامن باید سن قانونی داشته و خودش نیز در مدت حضور دانشجو درخارج ازکشور، قصد خروج نداشته باشد، گفت: ضامن هیچ تعهد مالی نمی دهد و بقیه مراحل برای ممنوع الخروج شدنِ دانشجویان بعد از بازگشت ازسفر اربعین، برعهده بسیج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه مبلغی که قرار است ازدانشجویان دریافت کنیم، از 850 هزار تا 900 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کاروان ها قسمتی ازهزینه های سفر را حذف کرده اند اما ستاد اربعین دانشگاهیان با اینکه هزینه روادید، بیمه و ایاب و ذهاب، پذیرایی درطول مسیر، اسکان در نجف، پیاده روی تاکربلا هزینه های جزئی فرهنگی، یک میلیون و 35 هزار تومان تخمین زده است اما هزینه کمتری دریافت می کند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند به غیر از روز ثبت نام که نوبت نخست پرداخت است، باقی مانده را در نوبت های 30 مهر و 12 آبان پرداخت کنند، ابراز کرد: می توانیم این سه نوبت را به نوعی اقساط هزینه پرداختی درنظر بگیریم و امکان  قسط بندی ماهانه برای ما وجود نداشت.

شیاسی تاریخ اعزام دانشگاهیان را  20 و21 آبان اعلام کرد وافزود: برنامه سفر اربعین به این صورت است که یک روز درمسیر رفت هستیم، دوشب در نجف و سه روز پیاده روی به سوی کربلا داریم و سه شب درکربلا اقامت می کنیم.

وی با بیان اینکه ازهمه مرزها برای عبور می توانیم استفاده کنیم، اما یک مرز برای عبور ما اعلام شده است گفت: مرزی که ستاد اربعین دانشگاهیان اعلام کرده اند مرز خوزستان است.

مسئول ستاد اربعینِ دانشگاهیانِ استان گیلان به پیش بینیِ ظرفیت سه اتوبوس برایِ دانشگاهیان اشاره و تصریح کرد: درصورتی که متقاضی باشد محدودیتی برای اعزام نداریم و تعدادِ 42 نفر از این ظرفیت را بنا به درخواستِ خواهران، به زوج های دانشجو اختصاص داده ایم.

شیاسی با اشاره به اینکه شرکت در پیاده روی اربعین توصیه شده است، تاکید کرد: نفس پیاده روی، بارمعنوی خاص خود را دارد.

وی معاونین دانشگاه ها و مسئول نهاد رهبری دردانشگاه گیلان را از اعضای ستاد شورای سیاستگزاری ستاد اربعین دراستان برشمرد وافزود: نائب رئیس این شورا سرهنگ عباس بایرامی هستند و دبیری ستاد شورای سیاستگزاری بسیج دانشجویی است.

مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان گفت: هدف این ستاد، ساماندهی، هماهنگی و همگرایی دانشجویان ودانشگاهیان بااستفاده از همه ظرفیت ها برای اعزام و برگزاری پیاده روی اربعین است.

وی هم افزایی اساتید ودانشجویان برای ایجاد وحدت درجهان اسلام درطراز دانشگاهی را ازبرنامه های این ستاد عنوان و بیان کرد: تسهیل و مسئولیتِ اعزام دانشجویان، اساتید، کارمندان دانشگاه وفارغ التحصیلان درقالب کاروانِ شباب الحسینی برعهده ستاد اربعین دانشگاهیان است.

مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان گیلان عنوان کرد: کانال ارتباطی @sh-hussaini  وشماره های 09117076741 برای برادران و 09909519213 برای خواهران جهت کسب اطلاعات بیشتر دراختیار دانشجویان است.

ارسال نظرات