معاون جمعیت هلال‌احمر استان لرستان گفت: کاروان‌های «جهاد محرم» به مناطق محروم و آسیب‌پذیر استان لرستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۵۶۸۹۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ،مژگان حجاریان معاون جمعیت هلال‌احمر استان  به برنامه‌های اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر لرستان در ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: امسال در ماه محرم کاروان‌های «جهاد محرم» جمعیت هلال‌احمر استان به مناطق محروم و آسیب‌پذیر لرستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های جهاد محرم از اول ماه محرم به این مناطق اعزام می‌شوند، افزود: اعزام این کاروان‌ها با هماهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود و در این طرح اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر در کنار مردم روستا برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهدا را برگزار می‌کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان لرستان به اعزام 9 کاروان جهاد محرم به مناطق محروم استان اشاره و عنوان کرد: از 9 شعبه استان یک کاروان در قالب 10 نفر به مناطق محروم استان اعزام می‌شود.

وی بیان کرد: جوانان هلال‌احمر در کاروان‌های جهاد محرم علاوه بر برگزاری برنامه‌های عزاداری، سخنرانی و توزیع نذورات کلاس‌های آموزشی را برای مردم این مناطق برگزار می‌کنند.

حجاریان برگزاری برنامه‌های عزاداری و قرائت زیارت عاشورا در کانون‌های جمعیت هلال‌احمر را از دیگر برنامه‌های ماه محرم دانست و گفت: در ایام محرم مسابقات کتاب‌خوانی با عنوان «حماسه حسینی» برای اعضای کانون برگزار و به‌قیدقرعه جوایزی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ایام محرم در تمام کانون‌های جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود، تصریح کرد: کانون غنچه‌های هلال هم‌زمان با شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) در مراسم شیرخوارگان حسینی حضور پیدا می‌کنند و اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر استان نیز در قالب هیئت علی‌اصغر در این روز با حضور در مراسم عزاداری به سوگ می‌نشینند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات