رژیم صهیونیستی در حال انجام مقدمات احداث معبدی یهودی در محله شرف واقع در مرکز بخش قدیمی قدس در فاصله ۲۰۰ متری غرب مسجد الاقصی می باشد.
کد خبر: ۸۷۵۶۹۵۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
  به گزارش خبرگزاری بسیج، مرکز اطلاع رسانی امور قدس و مسجد الاقصی "کیوپرس" تصریح کرد که هزینه احداث این معبد حدود 13 میلیون دلار برآورد شده که دولت رژیم صهیونیستی بخشی از این هزینه را پرداخت می کند و مابقی هزینه نیز از ثروتمندان یهودی جمع آوری می شود.

این معبد قرار است بر روی خرابه های یک زمین موقوفه اسلامی و بنایی تاریخی مربوط به دوره عثمانی و مملوکی احداث شود. مساحت کل زمین این معبد که در 6 طبقه احداث می شود، به 1400 متر مربع می رسد و 4 طبقه از آن روی زمین و 2 طبقه هم زیر زمین خواهد بود. ارتفاع ساختمان معبد به 23 متر می رسد و بر روی آن گنبدی بزرگ ساخته می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در طبقه اول این معبد آثار تاریخی یهودی به نمایش گذاشته می شود و در طبقه دوم نیز سرویس بهداشتی مردانه و اتاق هایی مربوط به بخش فنی احداث می شود.

طبقه سوم که همکف با سطح خیابان خواهد بود و به منزل اولین طبقه در روی زمین خواهد بود، مربوط به ورودی و سرویس بهداشتی زنانه است و طبقه چهارم نیز شامل سالن بزرگ معبد خواهد بود.

در طبقه پنجم معبدی برای زنان یهودی احداث می شود و طبقه آخر نیز همچون بالکنی مشرف به بخش قدیمی قدس خواهد بود.

طبق نقشه، در این معبد اتاق ها و بخش هایی برای ترویج آیین یهودی و میراث باستانی یهود احداث می شود.

ارسال نظرات