مراسم بزرگداشت عملیات مسلم بن عقیل در شهر مرزی سومار با حضور سردار علی فضلی جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۶۹۹۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  ویژه برنامه بزرگداشت عملیات مسلم بن عقیل(ع) در شهر مرزی سومار، توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور و به همت قرارگاه راهیان نور دانشجویی با حضور اقشار مختلف زائرین و کاروان های راهیان نور سراسر کشور و سخنرانی سردار فضلی جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.
  
سردار علی فضلی در اجتماع بزرگ کاروان های راهیان نور اظهار داشت: عملیات مسلم بن عقیل(ع) با رمز یا ابالفضل العباس(ع) آغاز شد که در پی آن توانستیم ۱۳۰ کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران را از دست دشمن آزاد کنیم. 
 
 
این فرمانده دفاع مقدس با تاکید بر لزوم بزرگداشت یاد شهدای این عملیات گفت: این عملیات غرور آفرین در یک هماهنگی میان نیروهای رزمنده و نیروهای بومی منطقه در شهر سومار و دیگر ارتفاعات این شهر با وحدتی بی نظیر انجام شد. 
 
  
 
جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به دستاورد عملیات مسلم بن عقیل تصریح کرد: خاک ایران اسلامی در مهر ماه سال ۶۱ به فضل و عنایت خداوند از دست دشمنان آزاد شد. 
 

  
وی با اشاره به نحوه اجرای این عملیات گفت: بیش از یک هفته در طول عملیات تقسیم مواضع کردیم که پی در پی پاتک های دشمن را پاسخ می دادیم و به فضل خداوند به اهداف عمده عملیات غرور آفرین مسلم بن عقیل دست پیدا کردیم. 
 
   
نقش شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در عملیات مسلم بن عقیل 
سردار فضلی با اشاره به سرکرشی های شهید اشرفی اصفهانی نماینده حضرت امام(ره) و امام جمعه کرمانشاه به جبهه ها، بر نقش این شهید بزرگوار در عملیات ها به خصوص مسلم بن عقیل تاکید کرد. 
 
  
وی تاکید کرد: غریب به ۲ ماه پیش از آغاز جنگ تحمیلی پدران و مادران ما در این منطقه مرزی فرزندان خود را تقدیم نظام کردند. در منطقه سومار درگیری ۲ طرفه میان پاسگاه های ایران و نیروهای بعثی رخ داد. 
 
  
 
سردار فضلی افزود: در ۱۶ شهریور مورد تعرض رژیم بعث عراق قرار گرفته بودیم که این حکایت از حادثه بزرگ و تحمیل یک جنگ بود که ناگزیر بودیم نامه ای را در خصوص اوضاع منطقه به محضر حضرت امام(ره) تقدیم نماییم. 
 
  
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: نیروهای ما از زمین، دریا و هوا مورد تهاجم ناجوانمردانه دشمن قرار گرفتند و تمام مرز های زمینی ۵ استان ما را مورد تهاجم قرار داده بودند. مردم شریف مرز نشین و مرزداران ما در معرض جنگ نابرابری با دشمن قرار گرفته بودند. 
 
  
 
بنی صدر به بسیجی ها می گفت نباید به جبهه می آمدید 
وی با اشاره به خیانت های بنی صدر و اینکه از تحویل اسلحه و مهمات به رزمندگان اسلام دریغ می کرد، گفت: او در سخنرانی هایی که به جبهه آمده بود به نیروهای مردمی و بسیجی ها می گفت که شما نباید به جبهه می آمدید و دست و پاگیر ارتش شده اید.


فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج تاکید کرد: دفاع مقدس در این منطقه تلفیقی از اندیشه، دانش و ایمان میان نیروهای رزمنده و بسیجیان بود. 
   
وی گفت: امروز در سایه وحدت نیروهای نظامی و انتظامی باید هوشیار باشیم و دشمنان منطقه را بشناسیم و از حیله های دشمنان هیچگاه غافل نخواهیم شد. 
   
وی در پایان با تاکید بر اینکه بایستی برادری و اخوت را قدر بدانیم گفت: دشمن همواره در کمین است. دشمن بداند ما سینه هایمان را برای اسلام و انقلاب سپر کرده ایم.

گفتنی است عملیات مسلم بن عقیل در مهر ماه سال 61 در محور سومار به صورت نیمه گسترده انجام شد. 
  
این عملیات 7 روز به طول انجامید که در آن بخش وسیعی از خاک ایران آزاد شد و حتی پیشروی هایی نیز در خاک عراق صورت گرفت. از عملیات مسلم بن عقیل به عنوان یکی از موفق ترین عملیات های تاریخ دفاع مقدس یاد می شود. 

ارسال نظرات