خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: همزمان با آغاز ماه محرم ضمن فضاسازی شهری و سیاه‌پوش کردن معابر و محوطه‌های شهر، نمادهایی متناسب با این ایام در سطح شهر نصب شده است.
کد خبر: ۸۷۵۷۰۹۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، وحید وزیری‌راد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: همزمان با این ایام شهر قم با پوشیدن رخت عزا و ماتم، با شور و شوق حسینی و سرشار از حزن و اندوه به استقبال ماه محرم رفته است.

وی به فضاسازی و آماده‌سازی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: تعویض پرچم‌های الوان رنگی میادین اصلی شهر با پرچم‌های سیاه، تبلیغات محیطی متناسب با ایام محرم و نصب پرچم‌های عزاداری، سیاه پوش کردن میادین و بلوارهای سطح شهر، نصب بنرهای مناسبتی و نصب بنرهای ایام محرم با هدف انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی به شهروندان از جمله اقدامات انجام شده همزمان با ماه محرم است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم افزود: این اقدام نقش بسزایی در همگون و همسان سازی محیط شهری با رویدادهای مذهبی در این ایام دارد و نشانگر فرهنگ دینی و اعتقادی شهر و جامعه است و زمینه رشد و تعالی جامعه را به سمت معنویات فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نمادهای نصب شده در سطح شهر همزمان با ایام محرم گفت: نماد سقا و کتل همزمان با این ایام در میدان آستانه نصب شده است.

وزیری‌راد افزود: طراحی المان‌های سقا و کتل از اردیبهشت ماه امسال توسط هنرمندان آغاز و با آغاز ماه محرم در میدان آستانه قم نصب شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر نصب المان در نقاط مختلف شهر، تبلیغات محیطی نیز در سطح شهر قم اجرا شده است افزود: شهرداری قم در راستای زنده نگه داشتن نهضت حسینی و قیام عاشورا ضمن نصب بنر در عرشه پل‌ها و معابر اصلی، در راستای خدمات رسانی بیشتر به عزاداران حسینی اقدام به توزیع پرچم مشکی به مناطق هشت گانه نموده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها