مسئول بسیج دانشجویی استان البرز؛

دسته عزاداری بزرگ دانشگاهیان استان البرز برپا می‌شود

حسین عسکری گفت:‌ برپایی دسته عزاداری بزرگ دانشگاهیان استان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در روز دوشنبه ۱۹ مهر با تجمع در میدان توحید و حرکت به سوی مصلای نماز جمعه کرج از جمله برنامه‌های بسیج دانشجویی استان است.
کد خبر: ۸۷۵۷۱۱۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی البرز، حسین عسکری مسئول بسیج دانشجویی استان البرز؛ با اشاره به اینکه مکتب عاشورا، ویژگی‌هایی دارد که 2 ویژگی آن عدالتخواهی و بصیرت، است، اظهار داشت: این 2 ویژگی نسبت مستقیم با ساختار و اهداف جنبش دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی دارد به طوری که حضرت امام خمینی(ره) در پایان عمر شریف خود با توجه به آموزه‌های عاشورایی، این نهاد دانشجویی را بنیان گذاشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان البرز با بیان اینکه عدالت به عنوان یکی از اصول مبنایی اسلام، به اندازه‌ای مهم است که در ردیف اصول مذهب تشیع قرار گرفته است، افزود: این اصل در مکتب اهل بیت(ع) نسبت مستقیم با حقیقت دارد و به همین سبب است که شیعیان را اهل عدل نامیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) منادی و مصداق عدالتخواهی به معنای کامل است، گفت: به عبارتی دقیق‌تر می‌توان آن حضرت را شهید راه عدالت و پاسداشت حقیقت دانست.

عسکری با بیان اینکه بصیرت، ویژگی دیگر مکتب عاشورا است، ادامه داد: امام حسین(ع) با بصیرت، نسخه بدلی و انحرافی اسلام اُموی را رسوا کرد؛ اگر نهضت عاشورا نبود امروزه نشانی از اسلام اصیل یعنی اسلام نبوی در میان نبود.

وی با اشاره به اینکه بصیرت قوه‌ای قدسی است که با آن می‌توان نسخه‌های اصیل و بدلی را از هم تشخیص داد، اظهار داشت: حدود پنجاه سال پس از رحلت پیامبر اعظم(ص) نسخه بدلی و دنیاگرای اسلام اموی، درصدد کم رنگ کردن و سپس نابودی اسلام اصیل بود. اسلام اموی، بازتولید همان جاهلیت پیش از اسلام است که خالی از وجوه قدسی در عرصه‌های فردی و اجتماعی است و امام حسین(ع) با بصیرت خونین خود، ذات غیر الهی و غیر انسانی اسلام اموی را بر عام و خاص جامعه مسلمین آشکار کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان البرز با بیان اینکه بسیج دانشجویی استان البرز برنامه‌هایی به مناسبت ماه محرم در دستور کار خود دارد، افزود: برگزای برنامه‌های متنوع هیئت‌های دانشجویی در دانشگاه‌های استان، برگزاری دسته عزاداری بزرگ دانشگاهیان استان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در روز دوشنبه 19 مهر (8 محرم) با تجمع در میدان توحید و حرکت به سوی مصلای نماز جمعه کرج از جمله برنامه‌های بسیج دانشجویی استان البرز است.

وی گفت: همکاری با دانشگاه پیام نور استان البرز جهت آماده سازی یادمان شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی استان البرز است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها