عضو کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه در گفتگو با "بسیج":
عضو کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج تربت حیدری گفت: در راستای اجرای نیت واقفین 80 درصد درآمد موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه منطقه تربت حیدریه صرف اطعام و سایر هزینه های مراسمات عزاداری ماه محرم و صفر می شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۱۹۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
محسن لطفی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در سطح سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ۶۴ بقعه، هزار موقوفه و سه هزار و ۵۰۰ رقبه داریم که در سامانه به ثبت رسیده است. 
 
وی با بیان اینکه درآمد این اداره از ۱٫۵ میلیارد ریال در سال ۹۱ به بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده، افزود: ۹۰ درصد موقوفه های این منطقه با موضوع محرم و عزاداری ایام محرم و صفر است.
 
لطفی اذعان کرد: با توجه به ارادت مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به سرور و سالار شهیدان، بیشتر نیت موقوفات استان به منظور اطعام در عزاداری حسینی است.
 
رئیس اوقاف و امور حیدریه تربت حیدریه ادامه داد: با برنامه ریزی انجام گرفته علاوه بر ۱۰ روز اول محرم به منظور فرهنگ سازی عزاداری طی کل این ایام، دهه دوم و سوم نیز برنامه های ویژه ای در سه شهرستان اجرا می شود.
 
وی گفت: هم اکنون با فرهنگ سازی انجام گرفته درصدد هستیم نیات واقفین به سایر امور از جمله سلامت، فرهنگی و حوزه های علمیه و دانش آموزان نیازمند سوق داده شود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها