فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: شهدای روشنگر، راه و رسم درست زیست را به ما آموختند.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۱۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان به نقل از شبستان ایلام،امیر سرتیپ هوشنگ یاری، در این مراسم، تکریم شهدا و خانواد های معظم آنها را امری واجب بر همه مردم و مسئولان دانست و اظهار کرد: یادمان ها نماد قداست و ارزش خون های پاکی است که بخاطر دفاع از انقلاب و ارزش ها ریخته شد تا یاد مان باشد خون شهدا همیشه مورد تکریم همه در ایران اسلامی است.
وی، با اشاره به وجه مشترک شهدا افزود: مهمترین وجه مشترک در مورد شهید چاغروند اینکه شهید ایثارگرانه در ابتدای جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستاد و جان ارزشمند خود را فدای انقلاب و امام راحل کرد.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: همین قداست خون شهداست که امروز بعد از 36 سال مردم و مسئولان اینگونه شهدا را مورد تکریم قرار داده و به پاسداشت یاد و نام شهید در این مکان جمع کرده تا از این یادمان که متعلق به فرزند همه ملت است، رونمایی شود.

امیر سرتیپ یاری، با اشاره به رشادت شهید خلبان چاغروند در مقابل دشمن و ایستادگی اش در برابر دشمن بخاطر عدم توهین به انقلاب و امام راحل گفت: این شهید حسین گونه به شهادت رسید و بخاطر پایبندی به اصول و ارزش ها و امام امت سر از تنش جدا شد تا ولایت مداری اش ثابت شود.

وی، از تلاش و جدیت همه دست اندرکاران و مسئولان به‌ویژه مسئولان استان ایلام و فرماندار شهرستان دهلران به خاطر پیگیری برای ایجاد این یادمان در محل شهادت این شهید والامقام تقدیر کرد.

در مراسم رونمایی از یادمان شهید چاغروند، فرماندار و امام‌جمعه دهلران، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند از خلبانان غیور هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اهل لرستان بود که روز 12 مهرماه سال 59 در منطقه جلیزی بخش موسیان شهرستان مرزی دهلران پس از سقوط بالگرش، توسط نیروهای بعثی اسیر و به خاطر ایستادگی‌اش در برابر دشمن و اینکه حاضر نشد برای نجات جان خود به انقلاب و امام راحل توهین کند، به شهادت رسید.

ارسال نظرات