مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با«بسیج»:
برات هدایتی فر گفت: یکی از تأکیدات ما بر مداحان این است که مطالعات خود را زیاد کنند؛ یعنی تاریخ اسلام و مقاتل را به طور کامل مطالعه کنند.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۱۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

برات هدایتی فر مداح اهل بیت (علیهم السلام) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ماه عزای اباعبدالله(علیه السلام)، بیان داشت: تزکیه نفس، خودسازی و خودباوری در ماه محرم و انجام فرایض دینی در همه مردم مخصوصاً مداحان امری بسیار مهم است چراکه امام حسین(ع) فرمودند: " من کشته اصلاح دین جدم و امر به معروف و نهی از منکر هستم" . لذا همه ما باید دست به دست هم دهیم تا مجالس امام حسین (ع) با شکوه و گرم برگزار شود.

وی افزود: از طرفی صاحب سخن مستمع را بر سر ذوق آورد؛ لذا اگر مداح اخلاص نداشته باشد هر چه قدر هم بخواند مستمع اشک نمی ریزد، دلیل اول برای تأثیرگذاری بر مستمع، اخلاص خود مداح است یعنی اگر هر مداحی با اخلاص وارد اریکه اما حسین (ع) شود امام هم کمک می کند تا همه امورات را به نحو احسن انجام دهد و مورد قبول مردم، امام و خداوند خواهد بود.

این ذاکر اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه عدم مطالعه و تمرکز دقیق بر منابع تاریخی احتمال ایجاد شبهات را در این زمینه بالا می برد اظهار داشت: یکی از تأکیدات ما بر مداحان این است که مطالعات خود را زیاد کنند؛ یعنی تاریخ اسلام و مقاتل را به طور کامل مطالعه کنند.

هدایتی فر متذکر شد: متأسفانه دشمن ما که انسان های مغرضی هستند و ریگی بر کفش دارند مواردی را از درون روضه ها انتخاب می کنند که شایعه پراکنی کنند و بگویند در تاریخ چنین اتفاقاتی نیفتاده و شما مداحان خودتان اضافه کردید؛ لذا مداحان باید هر موردی را که می خواهند برای مستمعین باید حتما مستند باشد زیرا از همه نوع قشری و مقطع تحصیلی از دانش آموزان و دکترا در مجالس عزاداری حضور می یابند به همین خاطر مداح باید به آیات قران، روایات و احادیث استناد کند تا کسی نتواند در اعتقادات و دین مردم ما خدشه ای وارد کند.

ارسال نظرات