چهارمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی زنجان در محل کارخانه کبریت سابق زنجان با حضور مرجع عاليقدر جهان تشيع آیت‌الله سید محمد حسینی زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۲۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، چهارمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی زنجان در محل کارخانه کبریت سابق زنجان با حضور مرجع عاليقدر جهان تشيع آیت‌الله سید محمد حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، شهردار زنجان، رئیس و اعضاي شورای شهر زنجان و جمعی از مادحین و پيرغلامان زنجان برگزار شد.

مرجع عالیقدر جهان اسلام با تأکید بر حفظ وحدت و پویایی در جامعه اسلامی گفت: حسینی ماندن و انقلابی ماندن از نکات مهم عاشورا است.

آيت‌الله حسيني افزود: با توجه به اینکه غفلت یکی از نقاط ضعف و آسیب‌های انسان است برگزاری جلساتی برای تذکر و یادآوری مسئل اعتقادی ضروری است.

وی اظهار داشت: درست است که ما با امام حسین(ع) آشنا هستیم اما اگر جلسه تذکر برگزار نشود کم کم این مسائل را فراموش می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی در ادامه تصریح کرد: ملاک زندگی انسان اندیشه است و باید تفکر اهل بیتی در ما حاکم شود و این نوع تفکر ریشه در توحید دارد و باید در این جلسات معارف حقه مطرح و دیدگاه و بینش انسان تغییر یابد.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در اين مراسم گفت: ماه محرم و فرصت عزاداری این ماه برای حیات اسلام و شیعه بسیار مغتنم و ارزشمند است.

آیت‌الله علی خاتمی افزود: تردیدی نیست که رمز ماندگاری مکتب اسلام، برگزاری نماز و اجرای احکام عملی اسلام، قرآن و سیره ائمه و پیامبر اکرم (ص) مرهون فداکاری و خون سید شهداست.

وی اظهار داشت: عاشورا فقط تاریخ و حادثه نیست بلکه عاشورا یک فرهنگ است و این فرهنگ است که تا به امروز اسلام را سرپا نگه داشته است.

همچنین حبيب يگانه شهردار زنجان نيز در این مراسم با بیان اینکه ماه محرم ماه عزاداری سیدالشهدا است، گفت: امید است تا در این ماه مراسم معنوی خوبی در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شود.

ارسال نظرات