در جلسه‌ای با حضور مسئولان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، نحوه اجرای بهینه دستورالعمل برنامه حمايت‌ مالي‌ زوج ‌نابارور‌ و ‌مديريت و ‌توسعه‌ خدمات‌ درمان ‌ناباروري بررسی شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۳۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به آمادگی مرکز درمان ناباروری قفقاز برای پذیرش زوج‌های نابارور در قالب این طرح افزود: با توجه به اسناد بالا دستی مشتمل بر بند 4 سياست‌های جمعيتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقاء، پویایی و بالندگی و جوانی جمعيت با افزایش نرخ باروری و نيز سند بين‌المللی اهداف توسعه، دسترسی همه افراد به خدمات درمان ناباروری ضروری است.

رامز نصیری صالح تصریح کرد: حل مشكل ناباروری زوجين، نه تنها به افزایش نرخ رشد جمعيت و ارتقای سلامت جسمی آنان كمك خواهد کرد بلكه سبب می‌شود تا سلامت زوجين نابارور و خانواده‌های آنان در سایر ابعاد سلامت مانند ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی ارتقاء یابد.

در این جلسه مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، حمایت مالی از زوج های ناباروری كه فاقد تمكن مالی برای دریافت خدمات درمانی می‌باشند، نيازسنجی دانشگاه‌های علوم پزشكی برای تجهيز و توسعه مراكز درمان ناباروری و بهره‌گيری از امكانات و مشاركت بخش دولتی و غيردولتی را از مهمترین راهبردهای این دستورالعمل برای تحقق اهداف درنظرگرفته شده است.

مجید محمد غریبانی افزود: این خدمات شامل ارائه خدمات تشخيصی و درمان‌های جراحی شامل رفع نواقص مادرزادی برای باروری با روش‌های‌لاپاراسكوپی و هيستروسكوپی، اعمال جراحی مردان، تلقيح داخل رحمی IUI)) و خدمات تخصصی ناباروری است كه در مراكز دارای امكانات آزمایشگاه جنين‌شناسی و اطاق عمل برای روش‌های كمك باروری(ART) ارائه می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: یقین داریم مرکز درمان ناباروری قفقاز که دارای تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در زمینه درمان ناباروری است در اجرای این طرح موفق عمل خواهد کرد.

در پایان این جلسه مسئولان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از قسمت‌های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز بازدید و درجریان فعالیت‌های آن قرار گرفتند.

ارسال نظرات