رباب عزیزخانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خبر داد
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خواستار مساعدت مسئولین و خیرین جهت اختصاص زمین مناسب برای ساخت کتابخانه عمومی شهر گرمی شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۴۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سایر اعضا در محل استانداری اردبیل تشکیل یافت، با بیان اینکه کتابخانه عمومی فعلی شهر گرمی در محل فرهنگسرای این شهر مستقر است، اظهار داشت: در صورت تخصیص زمین مناسب توسط مسئولین، فعالیتهای لازم جهت جذب خیرین نیکوکار برای ساخت کتابخانه عمومی انجام خواهد شد.

وی، عدم توجه کافی شهرداران به قانون پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری را موجب بروز مشکلات فراوان برای کتابخانه های عمومی دانسته و افزود: پرداخت کامل و بموقع این سهم، موجب افزایش کمی و کیفی خدمات و برنامه های کتابخانه ای و بهره مندی بیشنر شهروندان از برنامه های فرهنگی خواهد شد.

عزیزخانی، تکمیل و تجهیز سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل را از جمله مهمترین اولویت های حوزه فرهنگ استان قلمداد کرده و تصریح کرد: موقعیت، سازه و کاربری این سالن به حدی ممتاز است که موجب خواهد شد استان اردبیل در خصوص برگزاری هرچه بهتر مراسمات، جهش قابل توجهی داشته باشد.

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه ها در بخش دیگری از سخنان خود، همکاری بیشتر فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر مشکین شهر را در جهت حل مشکلات کتابخانه های عمومی این منطقه خواستار شده و

تصریح کرد: مردم از مسولان انتظار دارند با رفع موانع موجود، قدم های بیشتری در جهت توسعه فرهنگی شهرها و روستاها برداشته شود.

این مسئول، ساخت و تجهیز سه باب کتابخانه عمومی در شش ماهه اول سالجاری توسط خیرین فرهنگ دوست و تلاش برای افتتاح 5 باب کتابخانه عمومی دیگر در شهرها و روستاهای استان را مورد اشاره قرار داده و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر با وجود 58 کتابخانه عمومی نهادی و 10 کتابخانه عمومی مشارکتی، سرانه فضای کتابخانه ای در استان، 3 متر مربع برای هر 100 نفر باسواد و سرانه عضویت نیز 5 درصد جمعیت باسواد می باشد.

عزیزخانی همچنین از برگزاری ویژه برنامه های هفته کتاب، کتابداران و کتابخانه های عمومی از 24 الی 30 آبان ماه در سطح استان خبر داده و گفت: برگزاری آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، برگزاری دومین مسابقه کشوری هایکو کتاب و برگزاری وُرک شاپ با موضوع کتاب از جمله برنامه های در دست اقدام می باشد.

ارسال نظرات