روزنامه حامی دولت نسبت به افزایش تورم در ماه‌های آینده اظهار نگرانی کرد.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۶۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه حامی دولت نسبت به افزایش تورم در ماه‌های آینده اظهار نگرانی کرد.

 

اعتماد نوشت: تورم نقطه به نقطه چند ماهی است که افزایش را تجربه می‌کند؛ دولت اکنون دیگر به پوسته سخت تورمی رسیده است.

 

حالا دیگر آهنگ کاهش تورم سالانه آنقدر کند شده که بسیاری از اینجای کار به بعد را برای دولت در کنترل تورم سخت می‌دانند؛ به خصوص اینکه تورم نقطه به نقطه هم چند ماهی است که افزایش پیاپی را تجربه می‌کند. در این میان البته دولت

می‌گوید که کنترل تورم، یکی از سیاست‌های جدی است که از ابتدا آن را اجرایی کرده و هنوز هم قصد ندارد که آنرا کنار بگذارد، حتی اگر راهکارهایی را به کار بندد تا در کنار کنترل این متغیر مهم اقتصادی، بخواهد رونق را به اقتصاد ایران باز گرداند.

 

اعتماد می‌افزاید: ‌رفتار دولت هم البته طی ماه‌های گذشته این را نشان می‌دهد؛ اما نگرانی از آنجا شروع می‌شود که تورم نقطه به نقطه، چند ماهی است سر ناسازگاری با برنامه‌های دولتی را دارد و به نظر هم نمی‌رسد در ماه‌های پیش‌رو، قصد داشته باشد که از این سرپیچی دست بردارد. براساس آنچه آمارهای رسمی بانک مرکزی می‌گوید، تورم نقطه به نقطه از خرداد ماه امسال رو به افزایش نهاده، در حالی که بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که این سیگنال‌ها، با وقفه‌ای نه چندان کوتاه، خود را در نرخ تورم سالانه نشان خواهد داد؛ همان چیزی که ممکن است میراث دولت حسن روحانی برای کابینه‌ای باشد که بعد از اتمام کار دولت یازدهم به سر کار خواهد آمد.

ارسال نظرات